Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja człowieka dorosłego [W3-PE-OWITP6-S1-9] semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja człowieka dorosłego [W3-PE-OWITP6-S1-9]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 52
Limit miejsc: 50
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Monika Sulik
Literatura:

Jankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J.: Podstawy edukacji dorosłych. Poznań 1996.

Dominice P.: Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych. Łódź 2006.

Duccio D.: Edukacja dorosłych, W: Pedagogika red. nauk. Bogusław Śliwerski, Gdańsk 2006.

Duccio D.:Zabawa na tle życia. Gra autobiograficzna w edukacji dorosłych. Kraków 2007.

Knowles M., Holton E., Swanson R.: Edukacja dorosłych. Warszawa 2009.

Wprowadzenie do pedagogiki dorosłych. Red. T. Wujek. Warszawa 1992.

Lalak D.: Życie jako biografia. Warszawa 2010.

Czerniawska O., Dubas E.: Drogi edukacyjne i ich biograficzny wymiar. Warszawa 2002.

Zakres tematów:

1. Edukacja dorosłych - ustalenia definicyjne i metodologiczne.

2. Szkic do portretu osoby dorosłej w roli ucznia – motywy podejmowania wysiłku intelektualnego przez dorosłych.

3. Niepełnosprawność a edukacja dorosłych – szanse i wyzwania.

4. Nauczyciel dorosłych wobec wyzwań współczesności – specyfika kontaktów między nauczycielem a uczniem dorosłym, kształcenie i doskonalenie kadry dorosłych.

5. Elementy dydaktyki dorosłych – zasady, metody i strategie kształcenia dorosłych.

6. Dydaktyka biograficzna w edukacji dorosłych – ustalenia teoretyczne..

8. Autoedukacja, samowychowanie i samokształcenie jako podstawa rozwoju człowieka dorosłego – w poszukiwaniu kontekstów edukacji dorosłych w codzienności.

9. Dorosły wobec wyzwań globalizującego się świata – dylematy egzystencjalne i sposoby radzenia sobie z nimi.

10. Edukacja i jej rola w cyklu życia człowieka.

11. Aktualia - Obszary samorealizacji człowieka dorosłego – konteksty, uwarunkowania.

Metody dydaktyczne:

Wykład, wykład konwersatoryjny, prezentacja, film.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z egzaminu pisemnego sprawdzającego wiedzę z zakresu tematów realizowanych na zajęciach (zarówno wykładach jak i ćwiczeniach).

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)