Edukacja człowieka dorosłego [W3-PE-OWITP6-S1-9]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja człowieka dorosłego [W3-PE-OWITP6-S1-9] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 52 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Sulik | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Jankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J.: Podstawy edukacji dorosłych. Poznań 1996. Dominice P.: Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych. Łódź 2006. Duccio D.: Edukacja dorosłych, W: Pedagogika red. nauk. Bogusław Śliwerski, Gdańsk 2006. Duccio D.:Zabawa na tle życia. Gra autobiograficzna w edukacji dorosłych. Kraków 2007. Knowles M., Holton E., Swanson R.: Edukacja dorosłych. Warszawa 2009. Wprowadzenie do pedagogiki dorosłych. Red. T. Wujek. Warszawa 1992. Lalak D.: Życie jako biografia. Warszawa 2010. Czerniawska O., Dubas E.: Drogi edukacyjne i ich biograficzny wymiar. Warszawa 2002. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Edukacja dorosłych - ustalenia definicyjne i metodologiczne. 2. Szkic do portretu osoby dorosłej w roli ucznia – motywy podejmowania wysiłku intelektualnego przez dorosłych. 3. Niepełnosprawność a edukacja dorosłych – szanse i wyzwania. 4. Nauczyciel dorosłych wobec wyzwań współczesności – specyfika kontaktów między nauczycielem a uczniem dorosłym, kształcenie i doskonalenie kadry dorosłych. 5. Elementy dydaktyki dorosłych – zasady, metody i strategie kształcenia dorosłych. 6. Dydaktyka biograficzna w edukacji dorosłych – ustalenia teoretyczne.. 8. Autoedukacja, samowychowanie i samokształcenie jako podstawa rozwoju człowieka dorosłego – w poszukiwaniu kontekstów edukacji dorosłych w codzienności. 9. Dorosły wobec wyzwań globalizującego się świata – dylematy egzystencjalne i sposoby radzenia sobie z nimi. 10. Edukacja i jej rola w cyklu życia człowieka. 11. Aktualia - Obszary samorealizacji człowieka dorosłego – konteksty, uwarunkowania. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, wykład konwersatoryjny, prezentacja, film. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z egzaminu pisemnego sprawdzającego wiedzę z zakresu tematów realizowanych na zajęciach (zarówno wykładach jak i ćwiczeniach). |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.