Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia kliniczna [W3-PE-OWITP3-S1-20] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia kliniczna [W3-PE-OWITP3-S1-20]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 202
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Andrzej Czerkawski
Literatura:

Biała M., Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży, Warszawa 2006

Carson R. C., Butcher J. N., Mineka S., Psychologia zaburzeń. Gdańsk 2003

Cierpiałowska L. (red), Psychologia zaburzeń osobowości. Poznań 2004

Cierpiałowska L., Psychopatologia. Warszawa 2007

Jakubik A., Zaburzenia osobowości. Warszawa 2003

Jerzak M. (red), Zaburzenia psychicznei rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa 2016

Kaplan H., Sadock B., Psychiatria kliniczna. Wrocław 1998.

Kendall P. C., Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk 2012

Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów 2001

Radziwiłowicz W., Sumiła A. (red), Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia, Kraków 2006

Scully J. H.: Psychiatria, Wrocław 2003

Seligman M. E. P., Walker E. F., Rosenham D. L., Psychopatologia, Warszawa 2003.

Sęk H. (red), Psychologia kliniczna. Warszawa 2005

Sęk H., Wprowadzenie do psychologii klinicznej. Warszawa 2001

Strelau J. (red), Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychopatologii stosowanej, Gdańsk 2003

Zakres tematów:

Wprowadzenie do psychologii klinicznej - przedmiot zainteresowania, podział, pojęcie normy.

Zaburzenia psychiczne z perspektywy różnych paradygmatów psychologicznych.

Zaburzenia w zachowaniu, klasyfikacja, etiologia powstawania.

Zaburzenia w zachowaniu uczniów - wskazania do pracy nauczyciela.

5Pojecie zdrowia psychicznego, higiena zdrowia psychicznego.

Rodzaje i charakterystyka pomocy psychologicznej

7Psychoterapia i jej zróżnicowanie.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja na zajęciach, praca zespołowa referaty/prezentacje.

Metody i kryteria oceniania:

średnia ocen uzyskanych z aktywności na zajęciach i z pracy zespołowej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)