Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie II [W2-GF-S2-012] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie II [W2-GF-S2-012]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 423
Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 10
Prowadzący: Urszula Myga-Piątek
Literatura:

Becker H. S., 2013. Warsztat pisarski badacza. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Grzybowski P.P., Sawicki K., 2010, Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Ipsos, Kraków.

Plit F., 2007: Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Weiner J., 2013, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa.

Zenderowski R., 2015, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa.

Bielec Ewa, Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000

Boć J., Miodek J., Jak napisać pracę magisterską, Kolonia Limited, 2001.

Dudziak, A. i Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Akademia „Ignatianum”, WAM, Kraków 2012.

Kolman R., Zdobywanie wiedzy, poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Bydgoszcz-Gdańsk 2004.

Oppenheim, A., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Wydawnictwo Zysk i S-ka., Warszawa 2004

Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Weiner J.: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2009

Zenderowski R., 2015: Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa

Żebrowski Waldemar, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich; zagadnienia wybrane, Olsztyn 2006

Zakres tematów:

Przegląd tematyki badawczej z zakresu planowanych badań -krytyczny przegląd literatury

Opracowanie planu pracy badawczej.

Określenie materiałów do badań oraz dobór metod i narzędzi badawczych.

Ćwiczenia poświęcone przygotowaniu poszczególnych elementów pracy dyplomowej, ze szczególnym uwzględnieniem struktury, formułowania celu naukowego, języka i technicznej strony pracy.

Omówienie elementów pracy: strona tytułowa, spis treści (plan pracy), wstęp, rozdziały, rozdział metodologiczny, zakończenie, bibliografia, streszczenie, aneks (Załączniki)

Zajęcia poświęcone rozwiązywaniu bieżących technicznych problemów związanych z realizacją pracy magisterskiej przypisy, cytaty, wtrącenie w tekst cytatu, wykresy, wygląd tekstu, potrzebne programy, estetyka tekstu, twarda spacja. strona graficzna (wykresy, schematy, mapy, fotografie, itp.)

Metody dydaktyczne:

Dyskusja poświęcona problematyce prac magisterskich.

Przygotowanie prezentacji wybranych zagadnień badawczych i metodycznych.

Prace pisemne - w tym esej

Sporządzanie wykresu Gantta - zaplanowanie prac badawczych.

Prezentacje z działań etapowych

Sztuka sporu naukowego - ćwiczenia praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie poddane są opracowania cząstkowe indywidualnych prac studentów takie jak: sformułowanie problemu i hipotezy badawczej, określenie celów szczegółowych pracy i zadań badawczych oraz ustalenie struktury pracy, przegląd metod i narzędzi analizy danych oraz metod prezentacji wyników na przykładach z własnej pracy; Oceniany jest również systematyczny i aktywny udział w zajęciach seminaryjnych (dyskusji, logika argumentacji, kultura wypowiedzi i naukowego sporu

Rzetelność i terminowość oddawania zadanego materiału: spisu literatury, uzasadnienia wyboru tematu, opisu obszaru badań, ramowego spisu treści.

Ocena z modułu to średnia arytmetyczna z opracowań (ocena ciągła) i prezentacji w skali 2 - 5, gdzie:

4.75 i powyżej ocena bardzo dobry (5)

4.25 - 4.74 - ocena plus dobry (4.5)

3.75 - 4.24 - ocena dobry (4)

3.25 - 3.74 - ocena plus dostateczny (3.5)

2.75 - 3.24 - ocena dostateczny (3)

pon. 2.75 - ocena niedostateczny (2)

Uwagi:

2 sem. MZK geografia /studia II stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)