Seminarium magisterskie II [W2-GF-S2-012]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie II [W2-GF-S2-012] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 423 Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 10 |
Prowadzący: | Urszula Myga-Piątek |
Literatura: |
Becker H. S., 2013. Warsztat pisarski badacza. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Grzybowski P.P., Sawicki K., 2010, Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Ipsos, Kraków. Plit F., 2007: Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. Weiner J., 2013, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa. Zenderowski R., 2015, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa. Bielec Ewa, Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000 Boć J., Miodek J., Jak napisać pracę magisterską, Kolonia Limited, 2001. Dudziak, A. i Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008 Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Akademia „Ignatianum”, WAM, Kraków 2012. Kolman R., Zdobywanie wiedzy, poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Bydgoszcz-Gdańsk 2004. Oppenheim, A., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Wydawnictwo Zysk i S-ka., Warszawa 2004 Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 Weiner J.: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2009 Zenderowski R., 2015: Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa Żebrowski Waldemar, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich; zagadnienia wybrane, Olsztyn 2006 |
Zakres tematów: |
Przegląd tematyki badawczej z zakresu planowanych badań -krytyczny przegląd literatury Opracowanie planu pracy badawczej. Określenie materiałów do badań oraz dobór metod i narzędzi badawczych. Ćwiczenia poświęcone przygotowaniu poszczególnych elementów pracy dyplomowej, ze szczególnym uwzględnieniem struktury, formułowania celu naukowego, języka i technicznej strony pracy. Omówienie elementów pracy: strona tytułowa, spis treści (plan pracy), wstęp, rozdziały, rozdział metodologiczny, zakończenie, bibliografia, streszczenie, aneks (Załączniki) Zajęcia poświęcone rozwiązywaniu bieżących technicznych problemów związanych z realizacją pracy magisterskiej przypisy, cytaty, wtrącenie w tekst cytatu, wykresy, wygląd tekstu, potrzebne programy, estetyka tekstu, twarda spacja. strona graficzna (wykresy, schematy, mapy, fotografie, itp.) |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja poświęcona problematyce prac magisterskich. Przygotowanie prezentacji wybranych zagadnień badawczych i metodycznych. Prace pisemne - w tym esej Sporządzanie wykresu Gantta - zaplanowanie prac badawczych. Prezentacje z działań etapowych Sztuka sporu naukowego - ćwiczenia praktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie poddane są opracowania cząstkowe indywidualnych prac studentów takie jak: sformułowanie problemu i hipotezy badawczej, określenie celów szczegółowych pracy i zadań badawczych oraz ustalenie struktury pracy, przegląd metod i narzędzi analizy danych oraz metod prezentacji wyników na przykładach z własnej pracy; Oceniany jest również systematyczny i aktywny udział w zajęciach seminaryjnych (dyskusji, logika argumentacji, kultura wypowiedzi i naukowego sporu Rzetelność i terminowość oddawania zadanego materiału: spisu literatury, uzasadnienia wyboru tematu, opisu obszaru badań, ramowego spisu treści. Ocena z modułu to średnia arytmetyczna z opracowań (ocena ciągła) i prezentacji w skali 2 - 5, gdzie: 4.75 i powyżej ocena bardzo dobry (5) 4.25 - 4.74 - ocena plus dobry (4.5) 3.75 - 4.24 - ocena dobry (4) 3.25 - 3.74 - ocena plus dostateczny (3.5) 2.75 - 3.24 - ocena dostateczny (3) pon. 2.75 - ocena niedostateczny (2) |
Uwagi: |
2 sem. MZK geografia /studia II stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.