Język francuski - poziom początkujący [31-NS-30-FR-NS-A1.3]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-NS-30-FR-NS-A1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Alter Ego A1 + (zeszyt ćwiczeń), Annie Berthet, Emmanuelle Daill, Catherine Hugot, Monique Waendendries, Hachette Livre, Paris, 2012, Francuski - Gramatyka z ćwiczeniami, Marta Łazarczyk,Wydawnictwo Edgard,Warszawa, 2018 Kurs wspomagający lektorat: Francuski A1 zdalnie https://tiny.pl/974p5 Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams „Zespół pomocniczy”. Dodatkowe materiały dydaktyczne dedykowane grupie przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
1. Informacja na temat świąt we Francji, rozumienie ankiety na ten temat, zwyczaje związane ze świętami (gramatyka: pytania ankietowe i dialogowe, czasowniki zakończone na -yer, -ir, zaimek -on). 2. Nawiązywanie kontaktu telefonicznego i mailowego, adekwatne formułki komunikacyjne (gramatyka: futur proche, passé récent, tryb rozkazujący czasowników zwrotnych). 3. Rozumienie zjawisk społecznych, dane statystyczne (leksyka: dane liczbowe, gramatyka: liczebniki, wyrażenia ilościowe). 4. Komentowanie wydarzeń medialnych, przedstawianie słynnych postaci, ( gramatyka: wyrażanie przeszłości, passé composé). 5. Opisywanie wyglądu zewnętrznego postaci, pogłębiony portret (leksyka: cechy fizyczne, gramatyka: utrwalenie rodzaju męskiego, żeńskiego przymiotników, wyrażenia: c’est/il est). 6. Wyrażanie uczuć i stanów emocjonalnych. 7. Informacja o pogodzie i klimacie (leksyka: wyrażenia określające pogodę, gramatyka: struktury sytuujące w danym momencie roku, pory, miesiąca). 8. Lokalizowanie miejsc geograficznych i opisywanie tych miejsc (leksyka: przymiotniki opisu miejsca, gramatyka: liczebnik, miejsce przymiotnika). 9. Informacja o Francuskich terytoriach zależnych - TOM i DOM (gramatyka: zaimek -y) 10. Program wizyty w Brukseli (leksyka: atrakcje turystyczne, zabytki miasta, gramatyka: czas -futur simple). 11. Organizacja czasu wolnego i atrakcje kulturalne Brukseli. (gramatyka: wyrażenie -être en train de..) 12. Redagowanie prostego listu z wakacji (gramatyka: zaimek -on) |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: dialog, wypowiedź na zadany temat, formularz wpisowy, list, mail, post). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych: 1) użycie języka ( min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja ( min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) produkcja pisemna: zredagowanie krótkiego maila/kartki pocztowej z wybranego miejsca 4) produkcja ustna – autoprezentacja 5) inne formy weryfikacji określone przez prowadzącego: krótkie sprawdziany leksykalne i gramatyczne (średnia ocen) 6) formy pracy własnej studenta określone przez prowadzącego zajęcia: praca własna studenta na platformie e-learningowej, wybrane ćwiczenia na platformie podlegające ocenie (średnia ocen) 7) aktywny udział w zajęciach Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Wybrane kierunki II ROK Kontakt z prowadzącym: miejsce i terminy konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie www.spnjo.us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.