Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-AD-A-B1.1]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-AD-A-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 16:30 - 18:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Liliana Kałafatiuk |
Strona domowa grupy: | http://el2.us.edu.pl/spnjo |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Antonia Clare, J.J Wilson „TOTAL ENGLISH”(poziom intermediate), Pearson/Longman 2006, Students’ Book, Workbook |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-4 podręcznika podstawowego (Total English Intermediate) Zagadnienia leksykalne i gramatyczne: 1.Omawianie różnych form relacji międzyludzkich, wykazywanie podobieństw i różnic, tworzenie uogólnień ( leksyka z zakresu związków międzyludzkich, czasowniki z przyimkami, czasowniki posiłkowe). 2.Wypowiadanie się na temat roli internetu w poznawaniu ludzi i podtrzymywaniu znajomości ( słownictwo z zakresu obsługi internetu, porównanie czasów Present Simple i Present Continuous) 3.Rozmowy na temat miłości braterskiej na podstawie przeczytanego tekstu (zastosowanie czasów Present Perfect Simple i Past Simple, czasowniki frazowe) 4.Wypowiadanie się na temat roli środków masowego przekazu we współczesnym świecie (leksyka dotycząca środków masowego przekazu, zastosowanie strony biernej). 5.Omawianie popularnych programów telewizyjnych i problemów, które mogą pojawić się na wizji ( słownictwo z dziedziny telewizji, zdania przydawowe). 6.Dyskusja na temat wiarygodności informacji prasowych (język nagłówków prasowych, porównanie czasów Past Simple i Past Continuous). 7.Prezentowanie różnych stylów życia związanych z miejscem zamieszkania (słownictwo służące do opisu domów i mieszkań oraz stylów życia, formy gramatyczne wyrażające przyszłość). 8.Porównywanie kilku sławnych miast na podstawie tekstów (przymiotniki opisujące miejsca i ich stopniowanie). 9.Wyrażanie opinii na temat zastosowania nowoczesnych technologii w gospodarstwie domowym (rzeczowniki złożone, słowotwórstwo: przyrostki i przedrostki, sposoby wyrażania przyszłych możliwości). 10.Dyskusja na temat bogactwa, pieniędzy i ich zdobywania (leksyka związana z finansami, nielegalnymi procederami, czasowniki frazowe, doczepki pytaniowe). 11.Wypowiadanie się na temat sposobów szybkiego bogacenia się, słuchanie seminarium dającego wskazówki jak zostać dobrym przedsiębiorcą (wyrażenia określające cechy charakteru, czasowniki modalne wyrażające przymus i zakaz). 12.Zabieranie głosu na temat wpływu reklam na nasze wydatki na podstawie tekstu i własnych doświadczeń (słowa o przeciwstawnych znaczeniach, słowa o podobnych znaczeniach ale różnym zastosowaniu, pierwszy okres warunkowy). |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz przede wszystkim z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/spnjo (kurs: „ANG ADM B1 KURS 4 moduł 1”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list, wypowiedzi ustnych w formie nagrania, prowadzenie rozmów w formie „czatu” oraz wypowiedzi na „forum”. Praca z zalecanym podręcznikiem Antonia Clare, J.J Wilson „TOTAL ENGLISH”(poziom intermediate) i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczyć test końcowy obejmujący zagadnienie leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami w podręczniku (units 1-4). |
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - ADMINISTRACJA - weekend / ROK I; semestr 1 Kontakt z prowadzącym: liliana.kalafatiuk@us.edu.pl miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.