Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-30-DE-NS-A1.3] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-30-DE-NS-A1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 10
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Machura-Szczerba
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

-DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen 2011 (podręcznik z ćwiczeniami).

Literatura uzupełniająca:

-Dodatkowe materiały opracowane przez lektora.

-Dodatkowe materiały w formie zdalnej zamieszczone w dedykowanym zespole w MS Teams: SPE NIEMIECKI A.MACHURA-SZCZERBA https://tiny.pl/9rxhq

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego DaF kompakt A1.

Zakres tematów:

Lekcja 5

- Określanie dogodnej lokalizacji WG, opisywanie pomieszczeń, udzielanie informacji o współlokatorach. Stosowanie czasowników złożonych rozdzielnie.

- Opracowanie listy niezbędnych mebli i podstawowego wyposażenia w WG.

- Zapoznanie się z treścią ogłoszeń sprzedaży używanych mebli.

- Odgrywanie ról: sprzedający – kupujący (rozmowa telefoniczna).

- Opisywanie zdarzeń w przeszłości - pechowy/udany weekend. Stosowanie czasu przeszłego Perfekt.

-Wypowiadanie się na temat warunków, w jakich mieszkają studenci w Polsce: pokój w akademiku, stancja.

Lekcja 6

-Zapoznanie się z treścią witryny internetowej reklamującej nowoczesną samoobsługową pralnię.

-Wypowiadanie się na temat, co można robić w czasie, gdy „pralka pierze”. Stosowanie zaimka nieokreślonego: man oraz czasownika modalnego: können.

-Udzielanie porad, gdzie i jak prawidłowo robić pranie. Stosowanie trybu rozkazującego Imperativ oraz partykuł: doch, mal.

-„Wykonanie pełnego cyklu prania” według uproszczonej instrukcji obsługi pralki automatycznej.

-Redagowanie zaproszenia na koncert w Pralnia-Café (sms).

-Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie

pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych.

Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane

w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających,

opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: podsumowanie, opis, opowiadanie, dialog, list, e-mail, sms).

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (sprawdzających umiejętności i wiedzę),

2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. wypowiedzi ustnych (średnia ocen),

3) z innych form pracy własnej studenta, tj. pracy na platformie e-learningowej MS Teams: wypowiedzi pisemne, testy z tekstami na rozumienie ze słuchu i na czytanie ze zrozumieniem (średnia ocen).

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych - ścieżka KPSS ; II ROK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)