Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-30-DE-NS-A1.3]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-30-DE-NS-A1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 10 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Machura-Szczerba |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: -DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen 2011 (podręcznik z ćwiczeniami). Literatura uzupełniająca: -Dodatkowe materiały opracowane przez lektora. -Dodatkowe materiały w formie zdalnej zamieszczone w dedykowanym zespole w MS Teams: SPE NIEMIECKI A.MACHURA-SZCZERBA https://tiny.pl/9rxhq |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego DaF kompakt A1. Zakres tematów: Lekcja 5 - Określanie dogodnej lokalizacji WG, opisywanie pomieszczeń, udzielanie informacji o współlokatorach. Stosowanie czasowników złożonych rozdzielnie. - Opracowanie listy niezbędnych mebli i podstawowego wyposażenia w WG. - Zapoznanie się z treścią ogłoszeń sprzedaży używanych mebli. - Odgrywanie ról: sprzedający – kupujący (rozmowa telefoniczna). - Opisywanie zdarzeń w przeszłości - pechowy/udany weekend. Stosowanie czasu przeszłego Perfekt. -Wypowiadanie się na temat warunków, w jakich mieszkają studenci w Polsce: pokój w akademiku, stancja. Lekcja 6 -Zapoznanie się z treścią witryny internetowej reklamującej nowoczesną samoobsługową pralnię. -Wypowiadanie się na temat, co można robić w czasie, gdy „pralka pierze”. Stosowanie zaimka nieokreślonego: man oraz czasownika modalnego: können. -Udzielanie porad, gdzie i jak prawidłowo robić pranie. Stosowanie trybu rozkazującego Imperativ oraz partykuł: doch, mal. -„Wykonanie pełnego cyklu prania” według uproszczonej instrukcji obsługi pralki automatycznej. -Redagowanie zaproszenia na koncert w Pralnia-Café (sms). -Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych. Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: podsumowanie, opis, opowiadanie, dialog, list, e-mail, sms). Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (sprawdzających umiejętności i wiedzę), 2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. wypowiedzi ustnych (średnia ocen), 3) z innych form pracy własnej studenta, tj. pracy na platformie e-learningowej MS Teams: wypowiedzi pisemne, testy z tekstami na rozumienie ze słuchu i na czytanie ze zrozumieniem (średnia ocen). Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - ścieżka KPSS ; II ROK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.