Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-1] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:30 - 17:00
sala 09
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Bożena Czekańska-Mirek
Literatura:

Literatura uzupełniająca: Alter Ego A1 + (zeszyt ćwiczeń), Annie Berthet, Emmanuelle Daill, Catherine Hugot, Monique Waendendries, Hachette Livre, Paris, 2012,

Francuski-Gramatyka z ćwiczeniami, Marta Łazarczyk,Wydawnictwo Edgard,Warszawa, 2018

Kurs wspomagający lektorat: Francuski A1 zdalnie

https://tiny.pl/974p5

Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams „Zespół pomocniczy”.

Zakres tematów:

Nabywanie i utrwalanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym:

1. Nawiązywanie kontaktu – powitanie, pytanie o samopoczucie, przedstawianie się, pożegnanie (gramatyka: czasowniki –être, -s’appeler, -parler, -aller)

2. Pytanie o informację, udzielanie odpowiedzi, (leksyka: przymiotniki określające narodowość, gramatyka: czasownik -avoir, negacja -ne...pas, pytania intonacyjne)

3. Podawanie danych kontaktowych – nr telefonu, mail, dane adresowe (leksyka: liczebniki główne, nazwy krajów, dni tygodnia, miesiące, gramatyka: zaimek pytający -quel/le)

4. Przedstawianie pasji i marzeń (leksyka: pasje, aktywności, gramatyka: czasowniki I gr. koniugacyjnej, użycie przyimka przy nazwach krajów)

5. Przedstawianie wybranego miasta, odkodowanie informacji na planie, (leksyka: obiekty miasta, wyrażenia lokalizujące, gramatyka: zwrot -il y a, rodzajnik nieokreślony i określony, wyrażanie przyczyny -pourquoi?/parce que)

6.Rozumienie francuskojęzycznych stron www hoteli, rezerwacja (leksyka: typy noclegów, kategorie hoteli, atrakcje, gramatyka: pytanie zamknięte -est-ce que?)

7. Wskazywanie drogi, pytanie i udzielanie informacji o kierunku (leksyka: wyrażenia lokalizujące, gramatyka: czasownik -aller, -prendre, -descendre, -monter, tryb rozkazujący i bezokolicznik, liczebniki porządkowe)

8.Redagowanie maila lub kartki pocztowej, wyrażanie opinii o miejscu pobytu, pogodzie i atrakcjach (leksyka: formułki i zwroty małej komunikacji, gramatyka: zaimek przymiotny wskazujący -ce, -cette, -ces)

9. Określanie kraju pochodzenia i kraju przeznaczenia (gramatyka: czasownik-venir w zestawieniu z czasownikiem -aller, przyimek przy nazwie kraju)

10. Zapoznanie z topografią Paryża, czytanie planu, identyfikowanie znanych miejsc i zabytków miasta.

Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą

na współpracy i wspólną pracę w grupie.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone

w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniamii materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: dialog, wypowiedź na zadany temat, formularz wpisowy, list, mail, post)

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych:

1) użycie języka ( min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację),

2) recepcja ( min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego),

3) produkcja pisemna: zredagowanie krótkiego maila/kartki pocztowej z wybranego miejsca

4) produkcja ustna – autoprezentacja

5) inne formy weryfikacji określone przez prowadzącego: krótkie sprawdziany leksykalne i gramatyczne (średnia ocen)

6) formy pracy własnej studenta określone przez prowadzącego zajęcia: praca własna studenta na platformie e-learningowej, wybrane ćwiczenia na platformie podlegające ocenie (średnia ocen)

7) aktywny udział w zajęciach

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus)

75 - 83 % = ocena db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

1. MODUŁ JĘZYKA;

Dopasowana do planu Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji.

Kontakt z prowadzącym: miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie www.spnjo.us.edu.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)