Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-1]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-1] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Alter Ego A1 + (zeszyt ćwiczeń), Annie Berthet, Emmanuelle Daill, Catherine Hugot, Monique Waendendries, Hachette Livre, Paris, 2012, Francuski-Gramatyka z ćwiczeniami, Marta Łazarczyk,Wydawnictwo Edgard,Warszawa, 2018 Kurs wspomagający lektorat: Francuski A1 zdalnie https://tiny.pl/974p5 Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams „Zespół pomocniczy”. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Nabywanie i utrwalanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: 1. Nawiązywanie kontaktu – powitanie, pytanie o samopoczucie, przedstawianie się, pożegnanie (gramatyka: czasowniki –être, -s’appeler, -parler, -aller) 2. Pytanie o informację, udzielanie odpowiedzi, (leksyka: przymiotniki określające narodowość, gramatyka: czasownik -avoir, negacja -ne...pas, pytania intonacyjne) 3. Podawanie danych kontaktowych – nr telefonu, mail, dane adresowe (leksyka: liczebniki główne, nazwy krajów, dni tygodnia, miesiące, gramatyka: zaimek pytający -quel/le) 4. Przedstawianie pasji i marzeń (leksyka: pasje, aktywności, gramatyka: czasowniki I gr. koniugacyjnej, użycie przyimka przy nazwach krajów) 5. Przedstawianie wybranego miasta, odkodowanie informacji na planie, (leksyka: obiekty miasta, wyrażenia lokalizujące, gramatyka: zwrot -il y a, rodzajnik nieokreślony i określony, wyrażanie przyczyny -pourquoi?/parce que) 6.Rozumienie francuskojęzycznych stron www hoteli, rezerwacja (leksyka: typy noclegów, kategorie hoteli, atrakcje, gramatyka: pytanie zamknięte -est-ce que?) 7. Wskazywanie drogi, pytanie i udzielanie informacji o kierunku (leksyka: wyrażenia lokalizujące, gramatyka: czasownik -aller, -prendre, -descendre, -monter, tryb rozkazujący i bezokolicznik, liczebniki porządkowe) 8.Redagowanie maila lub kartki pocztowej, wyrażanie opinii o miejscu pobytu, pogodzie i atrakcjach (leksyka: formułki i zwroty małej komunikacji, gramatyka: zaimek przymiotny wskazujący -ce, -cette, -ces) 9. Określanie kraju pochodzenia i kraju przeznaczenia (gramatyka: czasownik-venir w zestawieniu z czasownikiem -aller, przyimek przy nazwie kraju) 10. Zapoznanie z topografią Paryża, czytanie planu, identyfikowanie znanych miejsc i zabytków miasta. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniamii materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: dialog, wypowiedź na zadany temat, formularz wpisowy, list, mail, post) Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych: 1) użycie języka ( min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja ( min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) produkcja pisemna: zredagowanie krótkiego maila/kartki pocztowej z wybranego miejsca 4) produkcja ustna – autoprezentacja 5) inne formy weryfikacji określone przez prowadzącego: krótkie sprawdziany leksykalne i gramatyczne (średnia ocen) 6) formy pracy własnej studenta określone przez prowadzącego zajęcia: praca własna studenta na platformie e-learningowej, wybrane ćwiczenia na platformie podlegające ocenie (średnia ocen) 7) aktywny udział w zajęciach Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji. Kontakt z prowadzącym: miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie www.spnjo.us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.