Historia wychowania [W3-PC-MJN1-4]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historia wychowania [W3-PC-MJN1-4] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 24 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Łukasz Michalski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura zagadnień podstawowych • Draus J., Terlecki R.: Historia wychowania. T. 2. Wiek XIX i XX. Kraków 2006. • Kot S.: Historia wychowania. Zarys podręcznikowy, Lwów 1934 (reprint: 1994). • Litak S.: Historia wychowania. T. 1. Do rewolucji francuskiej. Kraków 2002. • Marrou H.-I.: Historia wychowania w starożytności. Warszawa 1969. • Sztobryn S.: Historia wychowania. W: Pedagogika. Red. B. Śliwerski. Gdańsk 2006. • Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie. Warszawa 1969. Wybór literatury uzupełniającej • Huizinga J.: Erazm. Warszawa 1964. • Huizinga J.: Jesień średniowiecza. Warszawa 1992. • Kupisiewicz Cz.: Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Kraków 2012. • Maliszewski K.: Suchodolski – Pascal. Zarys antropologii „zwichnięcia”. W: Filozofia wychowania w XX wieku. Red. S. Sztobryn, E. Łatacz, J. Bochomulska. Łódź 2010. • Arnold J. H.: Bardzo krótkie wprowadzenie. Historia. Przeł. J. Jaworska. Warszawa 2001. • Demetrio D.: Edukacja dorosłych. W: Pedagogika. Red. B. Śliwerski. Gdańsk 2006 [Mapa historyczno-hermeneutyczna]. • Domańska E.: Pamięć, etyka i historia. Poznań 2006. • Historia wychowania. Red. Ł. Kurdybacha, Warszawa 1965 - 1968. • Historia wychowania. Wiek XX. Red. J. Miąso. Warszawa 1980. • Możdżeń S., Historia wychowania 1795-1918. Kielce 2000. • Możdżeń S., Historia wychowania 1918-1945. Kielce 2000. • Topolski J.: Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej. Warszawa 1998. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Startery wyobraźni historycznej - wykład instalacyjny Historia wychowania (dla) wojny Historia wychowania kościelnego Historia wychowania kobiet Historia uniwersytetu (i badań naukowych) Wychowanie w historii narodu Historia wychowania (dla) ekologii Historia wychowania kapitalistycznego Historia dzieciństwa Metahistoria wychowania |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams, Moodle) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ustne zaliczenie przedmiotu składa się z dwóch osobnych części pytań: • część pytań losowanych z zestawu zagadnień historiograficznych; • część pytań losowanych z zestawu pytań analitycznych. Otrzymanie oceny pozytywnej możliwe jest w wypadku uzyskania przynajmniej połowy maksymalnej ilości punktów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.