Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W3-PC-MJN1-7] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W3-PC-MJN1-7]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga niedziela (nieparzyste), 8:00 - 11:15
sala 112
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Skibska
Literatura:

Cytowska B., Winczura B., Stawarski A. (red.), Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Impuls 2008.

Maciarz A., Uczniowie niepełnosprawni w szkole powszechnej. WSiP, Warszawa 1992.

Dykcik W. (red.) Pedagogika specjalna. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2006.

Skibska J. (red.) Diagnoza interdyscyplinarna Wybrane problemy. Impuls, Kraków 2017.

Smith D.D., Pedagogika specjalna. PWN, Warszawa 2009.

Zakres tematów:

1. Zaburzenia funkcji podstawowych i ich konsekwencje dla funkcjonowania dziecka/ucznia w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Opracowanie arkusza do oceny funkcjonalnej.

2. Formy postępowania terapeutyczno-pomocowego. Różnicowanie pojęć wczesne wspomaganie, wielostronna stymulacja, usprawnianie, korekcja, kompensacja, indywidualizacja, profilaktyka i prewencja, rewalidacja i rehabilitacja. Analiza orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego i dobieranie form terapeutyczno-pomocowych.

3. Funkcjonowanie społeczne i edukacja osób ze spektrum autyzmu

4. Funkcjonowanie społeczne i edukacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

5. Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe. Formy kształcenia oraz dostosowanie przestrzeni edukacyjnej do indywidualnych potrzeb edukacyjnych (na podstawie filmu). Cele krótko i długoterminowe.

Metody dydaktyczne:

- metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)

- metody zdalnego nauczania (platforma Moodle)

Metody i kryteria oceniania:

- opracowanie materiałów metodycznych

- opracowanie poszczególnych zagadnień (zadań) związanych z problematyką ćwiczeń

- kolokwium

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)