Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 3- Refleksje pedagogiczne w głównych trendach społecznych XXI wieku [W3-PE-EWP1-N2-FAK13] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet 3- Refleksje pedagogiczne w głównych trendach społecznych XXI wieku [W3-PE-EWP1-N2-FAK13]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 203
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 37
Limit miejsc: 36
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Stankowska
Literatura:

Literatura jest dobierana do uzgodnionych wcześniej ze studentami problemów poruszanych podczas spotkań np.

Hatalska Natalia, 2014, Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Hatalska N., 2021, Wiek paradoksów. Czy technologia nas ocali?, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.

Obłuska Emilia, 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju według Agendy 2030,

https://ecoreactor.org/cele-zrownowazonego-rozwoju/ data dostępu 23.10.21.

Mapa Trendów 2021, https://hatalska.com/2021/02/02/mapa-trendow-2021/ data dostępu 23.10.21.

Mapa Trendów 2010, pdf.

Globalne trendy 2020, Badanie Ipsos,

https://www.ipsos.com/pl-pl/globalne-trendy-2020 data dostępu 23.10.21

Kozłowski Stefan, 2000, Ekorozwój – wyzwanie XXI wieku, Wydawnictwo PWN, Warszawa.

Raport o stanie edukacji 2013 – Liczą się nauczyciele, 1014, Warszawa.

Rylke H., 1999, Pokolenie zmian. Czego boją się dorośli?, Warszawa.

Melosik Zbyszko, 2019, Kultura popularna jako czynnik socjalizacji W: Red. Kwieciński Zbigniew, Śliwerski Bogusław, 2019, Pedagogika. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa.

Czy blogerzy i youtuberzy zmieniają świat? 4.10.2016 https://hatalska.com/prezentacje/czy-blogerzy-i-youtuberzy-zmieniaja-swiat/

data dostępu 23.10.21

Gen Z: jak zrozumieć dziś generację jutra (raport) https://hatalska.com/2019/07/04/gen-z-jak-zrozumiec-dzis-generacje-jutra data dostępu 23.10.21

Z czego się śmiejemy, Znak 797 10.2021, Miesięcznik Znak, rok wydania 2021.

Królewski J., Sala P., (red.), 2016, E-marketing, współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa.

Od wielokulturowości miejsca do międzykulturowości relacji społecznych. Współczesne strategie kreowania przestrzeni życia jednostki (2014) Nikitorowicz Jerzy, Muszyńska Jolanta, Boćwińska – Kiluk Beata (red.) Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.

Stankowska Natalia, 2021, Niepełnosprawni w społeczeństwie – mini esej o sprawach ważnych, Kwartalnik „Niepełnosprawność i Rehabilitacja”.

I inne

Zakres tematów:

Refleksje wokół współczesnych trendów, zmian społecznych w XXI wieku (w zakresach: ekonomicznym, środowiskowym, technologicznym, komunikacyjnym i społecznym) i kierunku w jakim zmierzają oraz ewentualnej roli, którą może podjąć nauczyciel, pedagog angażując się w te procesy. Przedmiotem rozważań mogą być m. in. wellbeing (mind wellbeing, dobrostan psychiczny), zrównoważony rozwój, slow life oraz no waste, społeczeństwo wiedzy, urbanizacja, kultura inkluzywności, aktywny konsument (personalizacja), wybory konsumenckie a propagowany styl życia, economy ethics , sharing consumption, rozwój internetu, smart city, eco life – świadoma potrzeba dbania o przyrodę i środowisko oraz przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, ekologiczne trendy technologiczne, globalizacja, fair trade, robotyzacja i cyfryzacja, ageing society- problemy starzejących się społeczeństw, równouprawnienie (aktywizacja i równe płace dla kobiet, aktywizacja dziewcząt), nauczanie o seksualności i przełamywanie tabu związanego z doświadczaniem cielesności etc.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia (dyskusje, polemiki) metody poglądowe (prezentacje multimedialne), samodzielne studiowanie literatury przedmiotu.

Metody i kryteria oceniania:

Obecności, aktywne uczestnictwo w zajęciach, utworzenie zespołowego posteru i sposób jego prezentacji.

Uwagi:

Brak.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)