Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie nauczycieli: Moduł 2, Pedagogika - warsztaty [W1-FA-NA-S2-WPD-2] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kształcenie nauczycieli: Moduł 2, Pedagogika - warsztaty [W1-FA-NA-S2-WPD-2]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala 2.6
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Tomasz Huk
Literatura:

Dewey J., Demokracja i wychowanie, Wprowadzenie do filozofii wychowania, Ossolineum, Wrocław - Kraków - Gdańsk 2000.

Hessen S., Podstawy pedagogiki, Żak, Warszawa 1997.

Hurlock E.B., Rozwój dziecka, PWE, Warszawa 1985.

Kawula S., Brągiel J., Janke A. W., Pedagogika rodziny, Wyd. „Adam Marszałek”, Toruń 2004.

Kępski C., Opieka i wychowanie w rodzinie, UMCS, Lublin 2003.

Kozłowska A., O trudnościach w wychowaniu dziecka, WSiP, Warszawa 1991.

Kwiatkowska M., Podstawy pedagogiki przedszkolnej, WSiP, Warszawa 2000.

Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, PWN, Warszawa 2004.

Lowe G., Foxroft D., Sibley D., Picie młodzieży a style życia w rodzinie, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Warszawa 2000.

Mendel M., Edukacja społeczna, Wyd. „Adam Marszałek”, Toruń 2001.

Patyka L., Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, WSiP, Warszawa 1999.

Pawłowska R., Jundziłł E., Wybrane zjawiska patologii społecznej w opinii współczesnej młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2002.

Pilcha T., Lepalczyk J., Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo UW, Warszawa 1993.

Świętochowska U., Systemy edukacyjne cywilizacji przełomu XX i XXI wieku, Adam Wyd. „Adam Marszałek”, Toruń 2000.

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 2000.

Zakres tematów:

1. Narkotyki zażywasz przegrywasz; 2. Hikikomorii; 3. Jestem Ok Nie Palę; 4. Ideał piękna – problem czy … 5. Ja w grupie. Pozytywnie i negatywnie; 6. Portale społecznościowe w kreowaniu wizerunku i komunikacji młodych ludzi; 7. Czas wolny nastolatka; 8. Dojrzałość, związki i problemy; 9. Alkohol – pierwsze doświadczenia czy nałóg; 10. Charakterystyka kultury młodzieży w innych państwach; 11. Cyberprzemoc; 12. Autorytet nastolatka; 13. Bunt i brawura; 14. Miejsce nastolatka w szkole; 15. Nastoletni – celebryci; 16. Choroby psychiczne dzieci; 17. Współcześni idole dzieci i nastolatków; 18. Religia wśród nastolatków; 19. Pasja w wieku dziecięcym i w okresie dojrzewania; 20. Niepełnosprawność; 21. Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży; 22. Uczniowie w czasie pandemii; 23. Szkoła marzeń; 24. Prawa dziecka a jego obowiązki; 25. Szkoła w filmach i serialach; 26. Widzialne i niewidzialne na przerwach szkolnych; 27. Nauczyciel wczoraj i dziś

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, debata, studium przypadku, prezentacja.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z ćwiczeń ustalona na podstawie przygotowanej oraz przedstawionej przed większym audytorium prezentacji multimedialnej. Wystąpienie powinno trwać jedynie 6 min i 40 sekund. Prezentacja powinno składać się z 20 slajdów, każdy slajd z kolei to 20 sekund.

Ocenie w skali od 2- 5 podlega:

- aktywność podczas zajęć,

- poprawność merytoryczna prezentacji,

- poprawność odpowiedzi ustnej na pytania,

- poprawność edytorska (grafika) prezentacji,

- poprawność terminologiczna

- poprawność językowa prezentacji.

Warunki uzyskania zaliczenia jest również obecność studenta na zajęciach zgodnie z zapisami regulaminu studiów, tj. w zakresie dopuszczalnej liczba nieobecności na zajęciach w trakcie trwania semestru, zasad uzupełniania zaległości z tytułu nieobecności, zasad poprawiania ocen niedostatecznych.

Ocena z ćwiczeń ustalona jako średnia wartość arytmetyczna z sumy wszystkich ocen.

Uwagi:

I rok II stopnia filologii angielskiej, specjalność nauczycielska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)