Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Marzanna Tatara
Literatura:

Literatura uzupełniająca:

Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams „SPE NIEMIECKI M.TATARA”

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty

w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (DaF Kompakt A1)

Lekcja 7

Szwajcaria – Atrakcyjny kraj dla szukających pracy

Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze:

- Przyswajanie podstaw wiedzy realioznawczej o Szwajcarii.

- Zapoznanie się z najważniejszymi zabytkami miasta Berna

- Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji.

- Nabywanie biletu na przejazd w automacie biletowym.

- Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty, odgrywanie ról: gość - gospodarz.

- Odczytywanie danych statystycznych – argumenty przemawiajace za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii.

Gramatyka:

- przyimki: mit, zu, von; um, durch

- zaimki nieokreślone: man, alle, nichts, etwas

Lekcja 8

Wyjście do restauracji, organizacja przyjęć

Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze:

- Umawianie się na wyjście do restauracji.

- Rezerwowanie stolika w restauracji.

- Wybór posiłku i napoju z karty dań – rozmowa z kelnerem

- Prezentowanie ulubionego dania lub napoju

- Przygotowanie małych przyjęć w domu.

- Zapraszanie gości na przyjęcie.

- Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia na przyjęcie.

Gramatyka:

- rzeczowniki odprzymiotnikowe po zaimkach „etwas”, „nichts”

- rzeczowniki odczasownikowe bezokolicznikowe

- rzeczowniki złożone

- odmiana przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku nieokreślonym, przeczeniu „kein” i zaimku dzierżawczym w liczbie pojedynczej

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych.

Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: relacja, dialog, list, e-mail, post, prezentacja).

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Zaliczenie:

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) z minimum 3 testów semestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny),

2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkich sprawdzianów leksykalnych (średnia ocen)

3) z innych form pracy własnej studenta, tj. pracy z ćwiczeniami i słownikiem (średnia ocen)

4) ) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: za realizację sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe).

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Nazwisko egzaminatora: Marzanna Tatara

Uwagi:

4. MODUŁ JĘZYKA;

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE;

Wydział Nauk Przyrodniczych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)