Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 203/3 Wydział Teologiczny (Katowice, ul. Jordana 18) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Marzanna Tatara |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams „SPE NIEMIECKI M.TATARA” |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (DaF Kompakt A1) Lekcja 7 Szwajcaria – Atrakcyjny kraj dla szukających pracy Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze: - Przyswajanie podstaw wiedzy realioznawczej o Szwajcarii. - Zapoznanie się z najważniejszymi zabytkami miasta Berna - Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji. - Nabywanie biletu na przejazd w automacie biletowym. - Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty, odgrywanie ról: gość - gospodarz. - Odczytywanie danych statystycznych – argumenty przemawiajace za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii. Gramatyka: - przyimki: mit, zu, von; um, durch - zaimki nieokreślone: man, alle, nichts, etwas Lekcja 8 Wyjście do restauracji, organizacja przyjęć Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze: - Umawianie się na wyjście do restauracji. - Rezerwowanie stolika w restauracji. - Wybór posiłku i napoju z karty dań – rozmowa z kelnerem - Prezentowanie ulubionego dania lub napoju - Przygotowanie małych przyjęć w domu. - Zapraszanie gości na przyjęcie. - Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia na przyjęcie. Gramatyka: - rzeczowniki odprzymiotnikowe po zaimkach „etwas”, „nichts” - rzeczowniki odczasownikowe bezokolicznikowe - rzeczowniki złożone - odmiana przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku nieokreślonym, przeczeniu „kein” i zaimku dzierżawczym w liczbie pojedynczej Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych. Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: relacja, dialog, list, e-mail, post, prezentacja). Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Zaliczenie: Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) z minimum 3 testów semestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny), 2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkich sprawdzianów leksykalnych (średnia ocen) 3) z innych form pracy własnej studenta, tj. pracy z ćwiczeniami i słownikiem (średnia ocen) 4) ) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: za realizację sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe). Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Nazwisko egzaminatora: Marzanna Tatara |
Uwagi: |
4. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; Wydział Teologiczny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.