Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marzanna Tatara | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Netzwerk neu A1 podręcznik, Wyd. Klett 2019 Netzwerk neu A1 ćwiczenia, Wyd. Klett 2019 Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams: SPE NIEMIECKI M.TATARA https://tiny.pl/97n54 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Nabywanie i utrwalanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: - Posiłki, produkty spożywcze, zakupy spożywcze Prowadzenie rozmów w supermarkecie /sporządzanie listy zakupów/prowadzenie rozmów w trakcie posiłków/opowiadanie o swoich przyzwyczajeniach żywieniowych (co jadam na śniadanie, obiad, kolację) i preferencjach kulinarnych (lubię/nie jadam) /wybrane czasowniki nieregularne / rodzajnik określony, nieokreślony i przeczenie „kein-„ w mianowniku bierniku / czasowniki z biernikiem - Godziny i umawianie spotkań Opowiadanie o tygodniowych zajęciach rodziny / przepraszanie za spóźnienie/ pytanie o godzinę/ informowanie o godzinie / zaimek dzierżawczy w mianowniku / czasowniki modalne „müssen”, „können”, „wollen” |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: krótka wypowiedź na temat związany z jego osobą, bliskimi i najbliższym otoczeniem, redagowanie e-maila, postu). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka ( min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja ( min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja – wypełnianie formularza 4) ustna produkcja Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 - 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
2. MODUŁ JĘZYKA; PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; Wydział Nauk Przyrodniczych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.