Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - poziom podstawowy [31-ST-L30-FRAN-A2.2] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - poziom podstawowy [31-ST-L30-FRAN-A2.2]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 17:15 - 18:45
sala 354-355
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Agata Adamczyk-Gzara
Literatura:

Literatura uzupełniająca:

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Platforma e-learningowa Moodle - kurs wspomagający lektorat:

Lektorat A2.2 - rok I semestr letni 21/22L

https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=523

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Alter Ego A2 PLUS , Hachette)

1. Opisywanie kraju i jego mieszkańców, stereotypy ( leksyka: warunki życia, świadczenia społeczne; gramatyka: zaimki względne proste où, dont, zaimki wskazujące)

2. Opisywanie zmiany warunków życia – określanie stanu ducha, punktu widzenia (gramatyka – przysłówki i wyrażenia czasowe określające chronologię wydarzeń)

3. Opisywanie różnic kulturowych ( zaimki i przysłówki nieokreślone)

4. Argumentowanie wyboru miejsca zamieszkania ( miasto/ prowincja), porównywanie warunków życia ( leksyka: pejzaż miejski i wiejski; gramatyka: porównania, stopniowanie przymiotnika i przysłówka, konstrukcje ce qui/ce que)

5. Formułowanie opinii dotyczących prasy i jej miejsca wśród współczesnych mediów (leksyka: prasa, media, gramatyka: nominalizacja, rodzaj rzeczowników)

6. Wyrażanie opinii dotyczących programów radiowo-telewizyjnych, specyfika wybranych kanałów ( leksyka: radio i telewizja, czasowniki i wyrażenia opiniodawcze)

7. Rozumienie i relacjonowanie wypadku, wypełnianie formularza zgłoszenia zdarzenia ( leksyka: wybrane słownictwo z zakresu wypadków i przestępczości, gramatyka: użycie czasów przeszłych, strona bierna, uzgadnianie participe passé z COD)

8. Relacjonowanie wydarzenia z zakresu kinematografii, wyrażanie opinii ( leksyka: kino, festiwale, gramatyka: zaimki osobowe stosowane po przyimkach à i de)

9. Realioznawstwo: Francuzi i prasa

10. Wyrażanie życzeń dotyczących przyszłości, formułowanie sugestii ( leksyka: struktury związane z wyrażaniem pragnień, zagrożenia cywilizacyjne; gramatyka: użycie trybu subjonctif i indicatif)

11. Opisywanie swoich zainteresowań, projektowanie inicjatyw o znaczeniu społecznym (leksyka: działalność organizacji pozarządowych, inicjatywy społeczne; gramatyka: wyrażenie celowe, użycie trybu subjonctif – rozszerzenie)

12. Opisywanie wydarzeń hipotetycznych ( gramatyka: zdania warunkowe si, stosowanie trybu conditionnel)

13. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Nabywanie i utrwalanie komunikacyjnych kompetencji językowych

w działaniach w obszarze tematycznym: opisywanie kraju i jego mieszkańców, stereotypy, opisywanie zmiany warunków życia – określanie stanu ducha, punktu widzenia, opisywanie różnic kulturowych, argumentowanie wyboru miejsca zamieszkania ( miasto/ prowincja), porównywanie warunków życia,

formułowanie opinii dotyczących prasy i jej miejsca wśród współczesnych mediów, wyrażanie opinii dotyczących programów radiowo-telewizyjnych, specyfika wybranych kanałów, rozumienie i relacjonowanie wypadku, wypełnianie formularza zgłoszenia zdarzenia, relacjonowanie wydarzenia

z zakresu kinematografii, wyrażanie opinii, wyrażanie życzeń dotyczących przyszłości, formułowanie sugestii, opisywanie swoich zainteresowań, projektowanie inicjatyw o znaczeniu społecznym, opisywanie wydarzeń hipotetycznych. .

Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie.

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy,

z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane

w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje

i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: krótka wypowiedź na temat związany z obszarem tematycznym zajęć, wypełnianie formularza, redagowanie krótkiego e-maila, kartki pocztowej, postu).

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen

z poszczególnych składowych weryfikacji:

1) użycie języka (2 testy obejmujące leksykę, gramatykę i komunikację),

2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego),

3) pisemna produkcja – wypełnienie formularza

4) ustna produkcja,

5) krótkie sprawdziany leksykalne/gramatyczne) (średnia ocen)

6) praca własna studenta na platformie e-learningowej) (średnia ocen)

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus)

75 - 83 % = ocena db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

2. MODUŁ JĘZYKA;

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

Grupa przeznaczona dla studentów z poziomem docelowym podstawowym A2.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)