Język francuski - poziom podstawowy [31-ST-L30-FRAN-A2.2]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom podstawowy [31-ST-L30-FRAN-A2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 17:15 - 18:45
sala 354-355 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle - kurs wspomagający lektorat: Lektorat A2.2 - rok I semestr letni 21/22L https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=523 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Alter Ego A2 PLUS , Hachette) 1. Opisywanie kraju i jego mieszkańców, stereotypy ( leksyka: warunki życia, świadczenia społeczne; gramatyka: zaimki względne proste où, dont, zaimki wskazujące) 2. Opisywanie zmiany warunków życia – określanie stanu ducha, punktu widzenia (gramatyka – przysłówki i wyrażenia czasowe określające chronologię wydarzeń) 3. Opisywanie różnic kulturowych ( zaimki i przysłówki nieokreślone) 4. Argumentowanie wyboru miejsca zamieszkania ( miasto/ prowincja), porównywanie warunków życia ( leksyka: pejzaż miejski i wiejski; gramatyka: porównania, stopniowanie przymiotnika i przysłówka, konstrukcje ce qui/ce que) 5. Formułowanie opinii dotyczących prasy i jej miejsca wśród współczesnych mediów (leksyka: prasa, media, gramatyka: nominalizacja, rodzaj rzeczowników) 6. Wyrażanie opinii dotyczących programów radiowo-telewizyjnych, specyfika wybranych kanałów ( leksyka: radio i telewizja, czasowniki i wyrażenia opiniodawcze) 7. Rozumienie i relacjonowanie wypadku, wypełnianie formularza zgłoszenia zdarzenia ( leksyka: wybrane słownictwo z zakresu wypadków i przestępczości, gramatyka: użycie czasów przeszłych, strona bierna, uzgadnianie participe passé z COD) 8. Relacjonowanie wydarzenia z zakresu kinematografii, wyrażanie opinii ( leksyka: kino, festiwale, gramatyka: zaimki osobowe stosowane po przyimkach à i de) 9. Realioznawstwo: Francuzi i prasa 10. Wyrażanie życzeń dotyczących przyszłości, formułowanie sugestii ( leksyka: struktury związane z wyrażaniem pragnień, zagrożenia cywilizacyjne; gramatyka: użycie trybu subjonctif i indicatif) 11. Opisywanie swoich zainteresowań, projektowanie inicjatyw o znaczeniu społecznym (leksyka: działalność organizacji pozarządowych, inicjatywy społeczne; gramatyka: wyrażenie celowe, użycie trybu subjonctif – rozszerzenie) 12. Opisywanie wydarzeń hipotetycznych ( gramatyka: zdania warunkowe si, stosowanie trybu conditionnel) 13. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Nabywanie i utrwalanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: opisywanie kraju i jego mieszkańców, stereotypy, opisywanie zmiany warunków życia – określanie stanu ducha, punktu widzenia, opisywanie różnic kulturowych, argumentowanie wyboru miejsca zamieszkania ( miasto/ prowincja), porównywanie warunków życia, formułowanie opinii dotyczących prasy i jej miejsca wśród współczesnych mediów, wyrażanie opinii dotyczących programów radiowo-telewizyjnych, specyfika wybranych kanałów, rozumienie i relacjonowanie wypadku, wypełnianie formularza zgłoszenia zdarzenia, relacjonowanie wydarzenia z zakresu kinematografii, wyrażanie opinii, wyrażanie życzeń dotyczących przyszłości, formułowanie sugestii, opisywanie swoich zainteresowań, projektowanie inicjatyw o znaczeniu społecznym, opisywanie wydarzeń hipotetycznych. . Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: krótka wypowiedź na temat związany z obszarem tematycznym zajęć, wypełnianie formularza, redagowanie krótkiego e-maila, kartki pocztowej, postu). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (2 testy obejmujące leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja – wypełnienie formularza 4) ustna produkcja, 5) krótkie sprawdziany leksykalne/gramatyczne) (średnia ocen) 6) praca własna studenta na platformie e-learningowej) (średnia ocen) Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
2. MODUŁ JĘZYKA; GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; Grupa przeznaczona dla studentów z poziomem docelowym podstawowym A2. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.