Język francuski - poziom początkujący [31-L30-NS-PR-F-A1.1]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-L30-NS-PR-F-A1.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 14:55 - 16:25
sala 354-355 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Kurs zdalny na platformie elearningowej http://el.us.edu.pl/spnjo (kurs: „FRAN PRAWO A1 MODUŁ 1 (2)” |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie zasad dotyczących wymowy, alfabet, fonetyka, akcent, literowanie 2. Autoprezentacja ( formuły – nawiązywanie znajomości, powitania i pożegnania, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe w funkcji podmiotu, czasowniki avoir, être, s’appeler, negacja, zdanie oznajmujące, czasowniki zwrotne) 3. Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe) 4. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych) 5. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: szyk zdania oznajmującego, liczebniki główne) 6. Określanie miejsca pochodzenia (leksyka: kraje/regiony geograficzne/miasta; przyimki w połączeniu z nazwami geograficznymi) 7.Opisywanie swoich pasji i marzeń (gramatyka: odmiana czasowników 1 grupy w czasie teraźniejszym trybu oznajmującego). 8. Określanie miejsca Francji w Europie ( symbole narodowe, stereotypy) 8. Opisywanie krajobrazu miejskiego, pytanie i udzielanie informacji o lokalizacji obiektu (leksyka: elementy krajobrazu miejskiego; gramatyka: stosowanie rodzajnika określonego/nieokreślonego, rodzajnik ściągnięty, przysłówki i wyrażenia przysłówkowe określające miejsce) 8. Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: wyrażenie „il y a”, typy zdań pytajnych) 9. Zasięganie informacji o warunkach pobytu, rezerwacja pokoju hotelowego ( leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy) 10. Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy) 10. Redagowanie kartki z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące) 11. Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody); 12. Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia (przyimki stosowane w określaniu miejsca pochodzenia i przeznaczenia, czasowniki 2. grupy i ich konstrukcje) 13. Opisywanie czynności związanych z aktywnym wypoczynkiem ( leksyka: sport i wakacyjne aktywności; gramatyka: konstrukcje czasownikowe pratiquer /faire ) 14. Opisywanie atrakcji Paryża (liczebniki porządkowe, Paryż - reprezentatywne miejsca) |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el.us.edu.pl/spnjo (kurs: „FRAN PRAWO A1 PLUS MODUŁ 1 (2)” ) w trybie asynchronicznym i synchronicznym (spotkania synchroniczne 3 x 90 min./semestr) : wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych takich jak wywiad, list, opis. Praca z podręcznikiem podręcznik: „Alter Ego A1 PLUS” Annie Berthet i inni, wyd. Hachette 2012 i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uzyskanie minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie e-learningowej oraz zaliczenie testu końcowego obejmującego zagadnienia leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami zajęć. Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ (dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 0-50% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - PRAWO (A1.1) /piątkowa (pierwsze spotkanie: 25.02 g. 18.05) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.