Język angielski 4 [W3-ZZL-N1-JA4]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski 4 [W3-ZZL-N1-JA4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:20 - 14:30
sala 35 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Strona domowa grupy: | http://n/d |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Clare A., Wilson JJ “Speakout Intermediate Student’s Book 2nd Edition”, Pearson, 2015; -Kurs 'Speakout B1 21/22': https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=624 Literatura uzupełniająca: - Clare A., Wilson JJ, Dimond-Bayir S. “Speakout Intermediate Workbook 2nd Edition”, Pearson 2015 - Swan M., Walters C. „Oxford English Grammar Course” , OUP 2011 - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
1. Poszerzenie słownictwa związanego z odnoszeniem sukcesów (master a skill, be a high achiever, be world-class at sth), rozmowa o sławnych osobach i ich sukcesie na podstawie tekstu słuchanego „The Secret of Success”. 2. Opisywanie doświadczeń życiowych z zastosowaniem czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous oraz wyrażeń czasownikowych takich jak: cope with, rely on, pay attention to. 3. Wypowiadanie się na temat umiejętności – na podstawie tekstów „The human computer” i „The human camera”, poszerzenie zasobu słownictwa związanego z tematem (be gifted at sth, have an aptitude for sth, skillful, hopeless). 4. Wyrażanie umiejętności przeszłych i teraźniejszych z użyciem czasowników modalnych (can/could) oraz zwrotów be able to, manage to, succeed in. 5. „Are you qualified?” - rozmowa na temat posiadanych kwalifikacji; wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat najodpowiedniejszych osób do podanych zawodów. 6. Rozmowa o sąsiadach i relacjach międzyludzkich na podstawie tekstu „Neighbours”; poszerzenie zasobów słownictwa dot. relacji międzyludzkich (np. mind your own business, get on my nerves, be a nuisance); właściwe zastosowanie przedimków: określonego, nieokreślonego, zerowego oraz określników ilościowych (quantifiers). 7. Rozmowa na temat najciekawszych stron internetowych; wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat portali społecznościowych z zastosowaniem zdań przydawkowych (defining and non-defining relative clauses). 8. Opowiadanie o swoich doświadczeniach związanych z przyjmowaniem gości i byciem gościem; zastosowanie zwrotów typu: Make yourself at home. / Excuse the mess. / Do I need to bring a dish? 9. Rzeczowniki złożone (compound nouns), np. post code, suntan, cell phone. 10. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości. - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. - Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych. Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: streszczenie). Liczba godzin pracy własnej studenta: 40. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Zaliczenie: Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 2 testów na semestr, - z realizacji kursu: "Speakout B1 21/22", - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Nazwisko egzaminatora: Lucyna Niedobecka |
Uwagi: |
Kontakt z prowadzącym: miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie www.spnjo.us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.