Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-30-DE-NS-A1.4E] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-30-DE-NS-A1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 9:30
sala 356
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Anna Machura-Szczerba
Literatura:

-Literatura obowiązkowa:

„DaF kompakt ” A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen 2011

-Literatura uzupełniająca:

Studio 21 A2, H.Funk, Ch. Kuhn, wyd.Cornelsen 2013

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Tematyka, zakres słownictwa, elementy kulturoznawcze:

Szwajcaria – atrakcje turystyczne i warunki pracy

- Przyswajanie podstawowych informacji realioznawczch o Szwajcarii. Zapoznanie się ze znanymi osobliwościami miasta stołecznego Berna.

- Wypowiadanie się na temat atrakcji turystycznych miejsca lub/i regionu zamieszkania w Polsce.

- Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji. Stosowanie przyimków: mit, zu, von; um, durch.

- Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty. Odgrywanie ról: gość - gospodarz.

- Opisywanie interkulturowych faux pas popełnianych przez obcokrajowców. Stosowanie zaimków nieokreślonych: man, alle, nichts, etwas.

- Odczytywanie danych statystycznych – argumentowanie za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii lub innym kraju UE.

- Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy.

Wyjście do restauracji vs. organizacja przyjęcia w domu

- Umawianie się na wyjście do restauracji. Stosowanie rzeczowników odprzymiotnikowych po zaimkach nieokreślonych: „etwas”, „nichts” oraz rzeczowników odczasownikowych/bezokolicznikowych.

- Rezerwowanie stolika w restauracji.

- Zamawianie posiłku i napoju z karty dań. Wypowiadanie się na temat ulubionego dania lub napoju.

- Organizowanie przyjęcia w domu. Zapraszanie gości na przyjęcie. Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia.

- Deklinowanie przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku nieokreślonym, przeczeniu „kein/e” i zaimku dzierżawczym w liczbie pojedynczej.

- Odgrywanie small talks w czasie spotkań towarzyskich na imprezie.

- Testy i sprawdziany w formie pisemnej i ustnej

Metody dydaktyczne:

-Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

-Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 45

-Liczba godzin pracy własnej studenta: 15

-Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Zaliczenie

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny)

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia,

- z innych form pracy własnej studenta

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst ( niedostateczny)

Egzamin:

Egzamin składa się z części pisemnej.

Egzamin pisemny (test) zawiera następujące elementy:

1. Rozumienie tekstu słuchanego

2. Rozumienie tekstu pisanego

3. Leksyka

4. Gramatyka

5. Komunikacja

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Nazwisko egzaminatora: mgr Agata Micińska-Pałys / mgr mgr Anna Machura-Szczerba

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych - ścieżka KPSS ; II ROK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)