Język angielski - poziom podstawowy 31-NS-30-EN-NS-A2.2
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Język angielski - poziom podstawowy 31-NS-30-EN-NS-A2.2 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
lektorat (Lekt), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: |
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala zajęcia zdalne Bankowa 11 jaki jest adres? |
||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 30 | |||
Limit miejsc: | 22 | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |||
Prowadzący: | Małgorzata Wronka-Szybko | |||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2018: English File. 4th edition. Pre-Intermediate. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2018: English File. 4th edition. Pre-Intermediate. Workbook. London: Oxford University Press. Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams: https://tiny.pl/97lwb |
|||
Zakres tematów: |
Nabywanie i doskonalenie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: 1. Rozwijanie zasobu słownictwa z tematu ‘Na lotnisku’, np. check-in, gates, baggage reclaim. 2. Rozmowa na temat planów i marzeń związanych z podróżowaniem z wykorzystaniem konstrukcji be going to. Dyskusja na temat najlepszych środków komunikacji oraz udogodnieniach podróżowania samolotem. 3. Powtórzenie i utrwalenie zapisywania i odczytywania dat, np. 12th August 2019, przypomnienie liczebników porządkowych oraz dni tygodnia. 4. Użycie czasu Present Countinous do aranżowania wydarzeń w przyszłości w rozmowie na temat osobistych planów. Pytanie o wyrażenie życzenia z wykorzystaniem konstrukcji Would you like to…? oraz akceptacja propozycji poprzez użycie formy I’d love to. 5. Rozbudowa słownictwa czasownik+przyimek, np. it depends on, to spend money on clothes, fall in love with somebody. 6. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: mail nieformalny dotyczący planów wyjazdowych z wykorzystaniem czasu Present Countinous. 7. Rozmowa na temat różnych gier planszowych, zasad gry, popularności gier planszowych oraz korzyści płynących z takiego spędzania wolnego czasu. 8. Tworzenie zdań względnych składowych (relative clauses) z wykorzystaniem zaimków who, which, where. 9. Rozbudowa zasobu słownictwa poprzez parafrazowanie i definiowanie z użyciem zwrotów it’s similar, it’s something/somebody, for example. 10. Dyskusja na temat języka, jego rozwoju, tworzenia nowych słów oraz zapożyczeń z innych języków. 11. Praca ze słownikiem, objaśnienie skrótów słownikowych takich jak v, adj, sb, sth oraz ćwiczenie wymowy na wybranych przykładach. 12. Rozwiązywanie problemów w restauracji, rezerwowanie stolika, składanie zamówienia, płacenie z wykorzystaniem zwrotów takich jak I’ll have the steak, please, Are you ready to order? May I ask for a bill? 13. Rozmowa dotycząca konfliktów między rodzicami i nastolatkami, denerwujące zachowania, które prowadzą do kłótni między stronami, wymiana własnych doświadczeń i opinii. 14. Przypomnienie i utrwalenie różnicy pomiędzy czasownikami do i make, np. do homework. 15. Utrwalenie czasu Present Perfect, formy czasowników nieregularnych past participle oraz określeń yet, just i already. 16. Dyskusja na temat kupowania ubrań, mody, ulubionych sklepów odzieżowych oraz znanych marek i projektantów na podstawie tekstu 'The style interview'. 17. Rozmowa na temat doświadczeń życiowych z wykorzystaniem czasu Present Perfect i Past Simple. 18. Poszerzenie słownictwa związanego z kupowaniem, np. changing room, try on, good price. 19. Dyskusja na temat sposobów spędzania weekendów, np. spotkania z przyjaciółmi, wyjścia do kina, robienie 19. zakupów. Użycie czasu Past Simple. 20. Powtórzenie i utrwalenie zaimków nieokreślonych something, anything, nothing, nobody, anybody, nowehere, anywhere, somewhere. Przymiotniki z końcówką -ed i -ing takie jak boring-bored, interesting-interested, dpressing-depressed. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: wpis na forum lub zaprezentowanie opinii na wybrany temat). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat w wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie 2) tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja 4) ustna produkcja, 5) Krótkie testy leksykalne lub gramatyczne Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
|||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Wybrane Kierunki; I ROK ZJAZDY wg. harmonogramu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.