Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-30-EN-NS-A2.4E] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-30-EN-NS-A2.4E]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda sobota, 8:00 - 9:30
sala 356
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Lucyna Niedobecka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Pre - Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2013

- Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Pre - Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2013

Literatura uzupełniająca:

- Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

- Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (English File Pre-intermediate - third edition, Oxford University Press)

1. Zastosowanie konstrukcji bezokolicznik + to na podstawie analizy tekstu „How to… Survive Meeting Your Girlfriend’s Parents for the First Time” – Formułowanie wypowiedzi ustnych dotyczących stosunków z teściami.

2. Użycie konstrukcji czasownikowej czasownik + ing , mówienie na temat czynności, które wprowadzają w dobry nastrój

3. Zastosowanie zwrotów have to, don’t have to, must, mustn’t w zdaniach wyrażających nakaz, brak nakazu – praktyczne zastosowanie czasowników modalnych w zdaniach.

4. Dyskusja na temat nauki języków obcych na podstawie tekstu: „I will survive in Spanish)… or will I?” – poszerzenie słownictwa

5. Analiza tekstu „Too macho to talk”, poszerzenie zakresu leksyki: np. wyrażenia „avoid her”, „it’s worth”, „go for it”, „keep in touch”, „change your mind” oraz wyrażenia z czasownikiem get: „get fitter”, „get to work”, itp. – Praktyczne użycie zwrotów w ćwiczeniach

6. Odpowiadanie na problem w formie ustnej; dawanie dobrej rady przy użyciu should oraz zastosowanie pierwszego okresu warunkowego (na podstawie Murphy’s Law)

7. Analiza opowiadania „Girl”, rozwijanie leksyki

8. Zapoznanie z zaimkami dzierżawczymi: mine/hers etc. Praktyczne zastosowanie w ćwiczeniach oraz przy tłumaczeniach zdań.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 45

Liczba godzin pracy własnej studenta: 15

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych - innych form pracy własnej studenta

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

EGZAMIN:

Wymagania merytoryczne:

opanowanie materiału leksykalno-gramatycznego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”.

Oceną końcową egzaminu jest ocena z egzaminu pisemnego.

Egzamin pisemny zawiera następujące elementy:

1. Rozumienie tekstu słuchanego

2. Rozumienie tekstu pisanego

3. Leksyka

4. Gramatyka

5. Komunikacja

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych - ścieżka KPSS ; II ROK

Zajęcia odbywają się w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Czeladzi i są prowadzone przez mgr Annę Płonkę. Weryfikator - mgr Lucyna Niedobecka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)