Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-30-EN-NS-A2.4E]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-30-EN-NS-A2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda sobota, 8:00 - 9:30
sala 356 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Pre - Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2013 - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Pre - Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2013 Literatura uzupełniająca: - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (English File Pre-intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Zastosowanie konstrukcji bezokolicznik + to na podstawie analizy tekstu „How to… Survive Meeting Your Girlfriend’s Parents for the First Time” – Formułowanie wypowiedzi ustnych dotyczących stosunków z teściami. 2. Użycie konstrukcji czasownikowej czasownik + ing , mówienie na temat czynności, które wprowadzają w dobry nastrój 3. Zastosowanie zwrotów have to, don’t have to, must, mustn’t w zdaniach wyrażających nakaz, brak nakazu – praktyczne zastosowanie czasowników modalnych w zdaniach. 4. Dyskusja na temat nauki języków obcych na podstawie tekstu: „I will survive in Spanish)… or will I?” – poszerzenie słownictwa 5. Analiza tekstu „Too macho to talk”, poszerzenie zakresu leksyki: np. wyrażenia „avoid her”, „it’s worth”, „go for it”, „keep in touch”, „change your mind” oraz wyrażenia z czasownikiem get: „get fitter”, „get to work”, itp. – Praktyczne użycie zwrotów w ćwiczeniach 6. Odpowiadanie na problem w formie ustnej; dawanie dobrej rady przy użyciu should oraz zastosowanie pierwszego okresu warunkowego (na podstawie Murphy’s Law) 7. Analiza opowiadania „Girl”, rozwijanie leksyki 8. Zapoznanie z zaimkami dzierżawczymi: mine/hers etc. Praktyczne zastosowanie w ćwiczeniach oraz przy tłumaczeniach zdań. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 45 Liczba godzin pracy własnej studenta: 15 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) EGZAMIN: Wymagania merytoryczne: opanowanie materiału leksykalno-gramatycznego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest ocena z egzaminu pisemnego. Egzamin pisemny zawiera następujące elementy: 1. Rozumienie tekstu słuchanego 2. Rozumienie tekstu pisanego 3. Leksyka 4. Gramatyka 5. Komunikacja |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - ścieżka KPSS ; II ROK Zajęcia odbywają się w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Czeladzi i są prowadzone przez mgr Annę Płonkę. Weryfikator - mgr Lucyna Niedobecka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.