Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.4E]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.4E] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Simona Wojtyga | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
English File third edition Pre-intermediate, Oxford, Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford Rozdz. 7-8 English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge, Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Dialogi sytuacyjne |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika English File Pre-Intermediate 3rd edition, Oxford. 1. Wyrażenia „What do I need to do”, „It’s important to”, „It’s important not to”. 2. Zastosowanie bezokolicznika z to. 3. Wskazówki jak właściwie zachować się w trudnej sytuacji, np. podczas pierwszego spotkania z rodzicami dziewczyny/chłopaka. 4. Zastosowanie gerundium. Wypowiadanie się na temat rzeczy które czynią nas szczęśliwymi. „Happiness is …” 5. Wyrażenia „I don’t mind”, „I love / like / hate doing”, „feel / don’t feel like”, „dream of”, „think of”, „to be good at / bad at”. 6. Użycie wyrażeń „a bit”, „really”, „incredibly”, „quite” i innych. 7. Użycie czasowników modalnych: must, have to, mustn’t, don’t have to. Nakazy i zakazy. 8. Wskazówki jak nauczyć się języka w miesiąc. Zastosowanie zwrotów: „musisz”, „nie wolno ci”. 9. Wskazówki jak się zachować i co powiedzieć w aptece. Wyrażenia związane ze złym samopoczuciem. 10. Różnice w British English i American English. 11. Wyrażenie „have got”. 12. Zwroty związane z wahaniem się przy podejmowaniu decyzji: „I don’t know what to do”, „What should I do?”, „You should…” 13. Użycie should. 14. Zastosowanie zwrotów z get: „ get a present”, „get fitter”. „get on with”, „get to work” itd. 15. Użycie zdań warunkowych. Prawo Murphy’ego. 16. Zastosowanie przysłówków. 17. Użycie form dzierżawczych, zaimki dzierżawcze. 18. Formułowanie wypowiedzi w serwisach społecznościowych. 19. Doskonalenie wymowy i intonacji. Wyrażanie się w sposób przyjazny |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 godz. zajęć 30 godz. pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami literatura uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Zajęcia w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych treściach zajęć. Zakres gramatyczno-leksykalny pokrywający się z treściami podręcznika Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ocen: - z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych - innych form pracy studenta, za aktywne uczestnictwo w zajęciach Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60% 90 – 100 % bdb (bardzo dobry) 84 – 89 % + db (plus dobry) 75 – 83 % db (dobry) 69 – 74 % + dst (plus dostateczny) 60 - 68 % dst (dostateczny) 59 – 0% ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające podczas zajęć zapowiedziane z 1-2 tyg. wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przeprowadzonych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta. Egzamin: Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest ocena z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna - część ustna Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Egzaminator: mgr Simona Wojtyga |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - II ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 4] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowany na danym kierunku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.