Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.4E] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.4E]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Simona Wojtyga
Literatura:

English File third edition Pre-intermediate, Oxford, Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford Rozdz. 7-8

English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge,

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Dialogi sytuacyjne

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika English File Pre-Intermediate 3rd edition, Oxford.

1. Wyrażenia „What do I need to do”, „It’s important to”, „It’s important not to”.

2. Zastosowanie bezokolicznika z to.

3. Wskazówki jak właściwie zachować się w trudnej sytuacji, np. podczas pierwszego spotkania z rodzicami dziewczyny/chłopaka.

4. Zastosowanie gerundium. Wypowiadanie się na temat rzeczy które czynią nas szczęśliwymi. „Happiness is …”

5. Wyrażenia „I don’t mind”, „I love / like / hate doing”, „feel / don’t feel like”, „dream of”, „think of”, „to be good at / bad at”.

6. Użycie wyrażeń „a bit”, „really”, „incredibly”, „quite” i innych.

7. Użycie czasowników modalnych: must, have to, mustn’t, don’t have to. Nakazy i zakazy.

8. Wskazówki jak nauczyć się języka w miesiąc. Zastosowanie zwrotów: „musisz”, „nie wolno ci”.

9. Wskazówki jak się zachować i co powiedzieć w aptece. Wyrażenia związane ze złym samopoczuciem.

10. Różnice w British English i American English.

11. Wyrażenie „have got”.

12. Zwroty związane z wahaniem się przy podejmowaniu decyzji: „I don’t know what to do”, „What should I do?”, „You should…”

13. Użycie should.

14. Zastosowanie zwrotów z get: „ get a present”, „get fitter”. „get on with”, „get to work” itd.

15. Użycie zdań warunkowych. Prawo Murphy’ego.

16. Zastosowanie przysłówków.

17. Użycie form dzierżawczych, zaimki dzierżawcze.

18. Formułowanie wypowiedzi w serwisach społecznościowych.

19. Doskonalenie wymowy i intonacji. Wyrażanie się w sposób przyjazny

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

30 godz. zajęć

30 godz. pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami literatura uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog, list).

Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Zajęcia w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu

Metody i kryteria oceniania:

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych treściach zajęć.

Zakres gramatyczno-leksykalny pokrywający się z treściami podręcznika

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych

- innych form pracy studenta, za aktywne uczestnictwo w zajęciach

Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60%

90 – 100 % bdb (bardzo dobry)

84 – 89 % + db (plus dobry)

75 – 83 % db (dobry)

69 – 74 % + dst (plus dostateczny)

60 - 68 % dst (dostateczny)

59 – 0% ndst (niedostateczny)

Testy sprawdzające podczas zajęć zapowiedziane z 1-2 tyg. wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przeprowadzonych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta.

Egzamin:

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”.

Oceną końcową egzaminu jest ocena z części pisemnej i ustnej egzaminu

- część pisemna

- część ustna

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Komunikacja

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Egzaminator: mgr Simona Wojtyga

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - II ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 4] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowany na danym kierunku.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)