Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.4+E]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 26
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.4+E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 26 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 048A Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Iwona Wiąk-Domka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press. Gairns, R., Redman, S. 2008. Oxford Word Skills. Intermediate. London: Oxford University Press. Vince, M. 2021. Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. London: Macmillan. Zbiór ćwiczeń eWorkbook B1/B2 https://el.us.edu.pl/spnjo/course/index.php?categoryid=20 Kurs wspomagający lektorat https://bit.ly/3LvuKoC |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: mind and body- dbałość o zdrowie fizyczne i psychiczne, opis zabiegów kosmetycznych, zasady zdrowego odżywiania. Wydarzenia, miejsca i obiekty istotne dla historycznego dziedzictwa Wielkiej Brytanii. Psychologiczne aspekty procesu skutecznego zapamiętywania, techniki pracy z pamięcią. Literacka sylwetka pisarza-William Somerset Maugham. wraz z przykładowym tekstem autora. Tematyka ślubna- przygotowanie przyjęcia weselnego. Historyczne, polityczne i geograficzne aspekty Stanów Zjednoczonych oraz ich relacje z innymi krajami. Różnice między American and British English – gramatyka, słownictwo oraz wymowa. Egzaminy w Wielkiej Brytanii, przygotowanie oraz przebieg. Gaokao jako przykładowy egzamin w systemie edukacyjnym w Chinach. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie streszczenia. Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (streszczenie). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3) ustna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4) z opracowanego streszczenia (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 5) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe) Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test) zgodna z wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Część ustna egzaminu zgodna z wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Nazwisko egzaminatora:mgr Iwona Wiąk-Domka |
Uwagi: |
4. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Socjologia, Praca socjalna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.