Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 16
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 16 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala C/0.4 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar, H., Walkley, A. 2016: Outcomes 2nd edition Upper Intermediate. Student's Book. London: National Geographic Learning. Literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination B2, Macmillan Publishers Limited. 2. McCarthy, M & O’Dell, F (2005). English collocations in use, Cambridge University Press. 3. McCarthy, M & O’Dell, F (2010). English idioms in use, Cambridge University Press. 4. Matasek, M (2002). Synonimy, antonimy i kolokacje w języku angielskim, Handybooks. 5. Matasek, m (2003). Zdania angielskie w parafrazie, Handybooks. 6. Powell, D, Walker, E, Elsworth, S (2009). Grammar Practice for Upper Intermediate Students, Pearson Longman. 7. Hashemi, L, Thomas, B (2003). Grammar for First Certificate, Cambridge University Press. Dodatkowe materiały leksykalne i gramatyczne w dedykowanym zespole w MS Teams. Kurs wspomagający lektorat: http://bityl.pl/2lDRF Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: zagadnienia dotyczące aktualnej sytuacji ekonomicznej i politycznej państwa; trudne problemy społeczne; globalny wymiar problemów takich jak głód, bieda, choroby; poszukiwanie rozwiązań, wskazywanie pozytywnych konsekwencji podejmowanych działań; sposoby spędzania czasu wolnego, dbania o zdrowie i kondycję fizyczną; świat sportu, skala popularności, specyfika dyscyplin; indywidualne i społeczne korzyści uprawiania sportu; konsekwencje niefortunnych zdarzeń, urazów i wypadków; nietypowe formy aktywności fizycznej, sporty ekstremalne; opisywanie miejsc pobytu wakacyjnego; opisywanie problemów związanych z zakwaterowaniem i wynajmem oraz sposobów ich rozwiązywania; etapy procesu adaptowania się do nowej sytuacji, dyskusja na temat zjawiska szoku kulturowego. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4) z przedstawionej prezentacji (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 5) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkie testy leksykalne z wyznaczonych partii materiału (średnia ocen). Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
2. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Logopedia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.