Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 121 (SALA RADY INS.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Pickering, R. 2015. Complete Biology for Cambridge IGCSE, Oxford Adds, J., Larkcom,E. 1996. Cell Biology and Genetics, Nelson Literatura uzupełniająca: Kamińska, U. 2016. English for Biotechnology, Gdańsk University of Technology De Chazal, E. , McCarter, S. 2016. Oxford EAP, Oxford Mann, M. 2014. Destination B2, Macmillan McCarthy, M. , O’Dell, F. 2008. Academic Vocabulary in Use, Cambridge Vince, M. 2011. FC Language Practice, Macmillan Vince, M. 2018. Macmillan English Grammar in Context, Intermediate. Macmillan. Materiały ze źródeł internetowych, na przykład bbc.co.uk, khanacademy.org, youtube.com, actionbioscience.org, Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=67 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka specjalistycznego w oparciu o materiały o następującym zakresie tematycznym: bieżące zagadnienia/problemy w zakresie nauk biologicznych; struktura, mechanizmy działania, efektywność i zastosowanie enzymów, np. w przemyśle spożywczym lub w medycynie; szlak metaboliczny, cykl Krebsa i sposoby oddychania komórkowego; mechanizmy ewolucji biologicznej, gatunki powszechne i endemiczne, selekcja naturalna i sztuczna. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych. Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne/pisemne (udział w debacie, opis wykresu, przygotowanie i prezentacja plakatu naukowego). Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) z 2 testów gramatyczno-leksykalnych, z testu umiejętności ( reading, listening, writing) 2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj form pisemnych/ustnych: udział w debacie, opis wykresu, przygotowanie i prezentacja plakatu naukowego (średnia ocen) 3) z innych form pracy własnej studenta, na przykład praca na platformie moodle (średnia ocen) 4) za aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydział Nauk Przyrodniczych: Biologia, Biotechnologia, Ochrona Środowiska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.