Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 10
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 110 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – Instytut Informatyki (Sosnowiec, ul. Będzińska 39) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik Outcomes, Upper-intermediate, H.Dellar, A.Walkley, Na-tional Geographic Learning, 2014 Literatura uzupełniająca: Outcomes, Upper-intermediate, Workbook, H.Dellar, A.Walkley, Na-tional Geographic Learnig, 2014 English Grammar in Use R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 My GrammarLab.Foley, D. Hall, Pearson, 2012 Gramatyka Angielska w teorii i ćwiczeniach. J. Siuda, wyd. Angloman, 2004 A Practical English Grammar A.J Thomson, A.V. Martinet, Oxford Uni-versity Press, 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams: https://tiny.pl/9jztw |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 10-12 podręcznika podstawowego. Zakres tematów: 1. Wypowiadanie się na temat uroczystości rodzinnych i towarzyskich, z zastosowaniem słownictwa z zakresu tematu (na przykład: a get-together, a big do, a surprise party, to go clubbing). 2. Formułowanie wypowiedzi na temat wizji własnego życia w od-ległej przyszłości (użycie czasu Future Perfect i Future Continuous). 3. Reakcje językowe w sytuacji planowania spotkania towarzy-skiego: proponowanie alternatywnego czasu i miejsca spotka-nia (na przykład: „Can we make it earlier?” „Would ……. suit you?” „What day works for you?”). 4. Dyskusja na temat niezręcznych sytuacji na styku życia prywat-nego i publicznego, na podstawie artykułu „From faux pas to front page news.” Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu. 5. Reakcje językowe w sytuacjach towarzyskich: rozpoczynanie i kończenie różnych rodzajów konwersacji. Rozwijanie umiejęt-ności użycia zwrotów typu question tags jako pytań (ze wzno-szącą intonacją) i potwierdzeń (z opadającą intonacją). Posze-rzenie zakresu słownictwa z tematu (na przykład: to chat up someone, to turn up, to get stuck talking to someone, to pass the salt). 6. Dyskusja na temat doświadczeń i przeżyć w podróży, z zasto-sowaniem terminologii związanej z tematem (na przykład: bac-kpacking, trekking, a guided tour, a river cruise). 7. Wypowiadanie się na temat problemów związanych z wypoży-czaniem różnego rodzaju sprzętu (na przykład samochodu). Po-szerzenie słownictwa związanego z tematem (na przykład: ren-tal, deposit, insurance, small print, fuel-efficient, a £100 ex-cess). 8. Reagowanie na wypowiedzi rozmówcy: wyrażanie zdziwienia i zaszokowania – powtórzenie zaskakującej informacji jako py-tania i dodanie następnego pytania, czy komentarza (na przy-kład: „The price is £100.” „£100? I can’t afford it.”). 9. Rozmowa na temat podróży życia, na podstawie tekstów opi-sujących przeżycia w czasie podróży. Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu. Użycie rzeczowników niepoliczalnych. 10. Formułowanie wypowiedzi na temat doświadczeń związanych z jazdą samochodem, z zastosowaniem słownictwa z zakresu tematu (na przykład: to flash your lights, to overtake, to get cut up by someone, to get a fine and 3 points on your licence, to swerve to avoid something). Wypowiadanie się na temat komunikacji miejskiej 11. Formułowanie wypowiedzi emfatycznych: użycie „What ………….” oraz „The thing that………” do wyrażania emocjonal-nego nastawienia do zjawisk. 12. Opisywanie symptomów chorobowych i reagowanie na infor-macje o problemach ze zdrowiem. Poszerzenie obszaru leksy-kalnego. Doskonalenie umiejętności przekazywania współczucia i ży-czeń: użycie trybu rozkazującego w uprzejmym przekazywaniu wiadomości (na przykład: „Send her my love,” „Give them my Best regards,” „Give her a hug from me”). 13. Dyskusja na temat turystyki medycznej i problemów związa-nych z systemem ochrony zdrowia. Poszerzenie słownictwa z zakresu: części ciała i operacje. Rozwijanie umiejętności użycia określników (determiners) przed rzeczownikami (na przykład: a, the, each, every, much, many, a few, a little, none), do wska-zywania, o które rzeczy czy osoby chodzi (na przykład: those shoes, these people, both patients, several accidents). 14. Formułowanie wypowiedzi na temat związku humoru ze zdro-wiem, na podstawie tekstu „Just clowning around.” Zasto-sowanie terminologii związanej z badaniami naukowymi (na przykład: the study showed, the study provided evidence, to have a positive effect on something, to confirm hypotheses). Rozwijanie umiejętności opowiadania i rozumienia dowcipów. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych. Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post) Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Zaliczenie: Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) z minimum 3 testów semestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny), 2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. np. krótkie sprawdziany leksykalne (średnia ocen) 3) za aktywny udział w zajęciach 4) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: za realizację sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe). Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1,4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. W przypadku zaliczenia składowych 2,3 decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Nazwisko egzaminatora: mgr Katarzyna Gronowska |
Uwagi: |
4. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.