Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 204
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

• Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education

Limited.

Literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

Dodatkowe materiały leksykalne i gramatyczne w dedykowanym zespole w MS Teams

Kurs wspomagający lektorat:

http://bityl.pl/2lDRF

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson):

1. Powtórzenie i rozszerzenie słownictwa z zakresu tematyki filmowej; dyskusja na temat preferencji związanych z filmem w oparciu o tekst „Happy ending, at all cost”; rozwijanie umiejętności stosowania trybu łączącego (subjunctive mood).

2. Doskonalenie budowania wypowiedzi pisemnej: zasady redagowania recenzji – styl, struktura, leksyka.

3. Rozwijanie leksyki z zakresu „relacje” w oparciu o fragmenty poezji; przypomnienie rodzajów, znaczenia i zastosowania w tekście wyrażeń okolicznikowych (np. „confusingly, unbelievably, vaguely”) oraz kolokacji typu „przysłówek-przymiotnik (np. „fundamentally different”); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu.

4. Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat dalekich podróży w oparciu o tekst „Classic journeys”; rozwijanie leksyki z zakresu tematu (zastosowanie zwrotów frazeologicznych na bazie przymiotnika (np. „a dense forest, a rambling farmhouse”).

5. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej: opowiadanie anegdoty – z zastosowaniem struktur językowych mających na celu skupienie uwagi słuchającego (np. „staff, things like that”, mowa zależna).

6. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Great Expectations”).

7. Powtórzenie materiału z zakresu unit 7 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

8. Rozwijanie umiejętności rozumienia zdań złożonych w oparciu o tekst „Review: Discover your 100 Most Important Life Choices”. Poszerzenie słownictwa z zakresu wyrażeń idiomatycznych nawiązujących do tematyki wyborów i decyzji warunkujących komfort naszego życia.

9.Dyskusja na temat najważniejszych czynników warunkujących nasze decyzje z zastosowaniem wybranych pozytywnych i negatywnych konotacji (np. childish-youthful, riots-protests).

10.Powtórzenie i poszerzenie leksyki dotyczącej sposobów czytania książek (np. flick through, dip into, plough through). Wypowiadanie się na temat zalet i wad czytania książek w formie drukowanej i elektronicznej (e-booków). Formułowanie opinii o preferencjach czytelniczych z zastosowaniem wyrażeń przyimkowych (np. be condusive to, no justification in).

11.Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „A wolf at my back door” stanowiący punkt wyjściowy do dyskusji o dzikiej przyrodzie i jej ochronie.

12.Poszerzanie zakresu słownictwa funkcjonalnego wykorzystywanego do wyrażania i uzasadniania opinii, przekonań oraz niedowierzania (np. Why shouldn’t it be any difference with …, I’d be surprised if that was..) na podstawie nagrania dyskusji osób wyrażających opinię o artykule.

13.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Decisions”); wypowiadanie się na temat własnych najważniejszych decyzji życiowych.

14.Powtórzenie materiału z zakresu unitu 8 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych.

Praca własna studenta obejmuje pracę

z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami

i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej.

W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną

i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne

i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post, prezentacja, udział w debacie, streszczenie).

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe i 1 kompetencyjny),

2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkie testy leksykalne z wyznaczonych partii materiału (średnia ocen)

3) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: za realizację sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe).

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Nazwisko egzaminatora: Iwona Mrozińska

Uwagi:

4. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)