Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 10
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 204 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: • Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education Limited. Literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited. 2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press. 3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks. 4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks. 5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language. 6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman. Dodatkowe materiały leksykalne i gramatyczne w dedykowanym zespole w MS Teams Kurs wspomagający lektorat: http://bityl.pl/2lDRF Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson): 1. Powtórzenie i rozszerzenie słownictwa z zakresu tematyki filmowej; dyskusja na temat preferencji związanych z filmem w oparciu o tekst „Happy ending, at all cost”; rozwijanie umiejętności stosowania trybu łączącego (subjunctive mood). 2. Doskonalenie budowania wypowiedzi pisemnej: zasady redagowania recenzji – styl, struktura, leksyka. 3. Rozwijanie leksyki z zakresu „relacje” w oparciu o fragmenty poezji; przypomnienie rodzajów, znaczenia i zastosowania w tekście wyrażeń okolicznikowych (np. „confusingly, unbelievably, vaguely”) oraz kolokacji typu „przysłówek-przymiotnik (np. „fundamentally different”); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu. 4. Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat dalekich podróży w oparciu o tekst „Classic journeys”; rozwijanie leksyki z zakresu tematu (zastosowanie zwrotów frazeologicznych na bazie przymiotnika (np. „a dense forest, a rambling farmhouse”). 5. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej: opowiadanie anegdoty – z zastosowaniem struktur językowych mających na celu skupienie uwagi słuchającego (np. „staff, things like that”, mowa zależna). 6. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Great Expectations”). 7. Powtórzenie materiału z zakresu unit 7 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). 8. Rozwijanie umiejętności rozumienia zdań złożonych w oparciu o tekst „Review: Discover your 100 Most Important Life Choices”. Poszerzenie słownictwa z zakresu wyrażeń idiomatycznych nawiązujących do tematyki wyborów i decyzji warunkujących komfort naszego życia. 9.Dyskusja na temat najważniejszych czynników warunkujących nasze decyzje z zastosowaniem wybranych pozytywnych i negatywnych konotacji (np. childish-youthful, riots-protests). 10.Powtórzenie i poszerzenie leksyki dotyczącej sposobów czytania książek (np. flick through, dip into, plough through). Wypowiadanie się na temat zalet i wad czytania książek w formie drukowanej i elektronicznej (e-booków). Formułowanie opinii o preferencjach czytelniczych z zastosowaniem wyrażeń przyimkowych (np. be condusive to, no justification in). 11.Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „A wolf at my back door” stanowiący punkt wyjściowy do dyskusji o dzikiej przyrodzie i jej ochronie. 12.Poszerzanie zakresu słownictwa funkcjonalnego wykorzystywanego do wyrażania i uzasadniania opinii, przekonań oraz niedowierzania (np. Why shouldn’t it be any difference with …, I’d be surprised if that was..) na podstawie nagrania dyskusji osób wyrażających opinię o artykule. 13.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Decisions”); wypowiadanie się na temat własnych najważniejszych decyzji życiowych. 14.Powtórzenie materiału z zakresu unitu 8 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych. Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post, prezentacja, udział w debacie, streszczenie). Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe i 1 kompetencyjny), 2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkie testy leksykalne z wyznaczonych partii materiału (średnia ocen) 3) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: za realizację sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe). Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Nazwisko egzaminatora: Iwona Mrozińska |
Uwagi: |
4. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.