Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 17
Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Joanna Jakubiec-Bontko
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Frances Eales, Steve Oakes, „Speakout” Advanced Plus, Pearson 2018, 2nd edition.

Literatura uzupełniająca:

Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition.

M. Swan, “Practical English Usage”, Oxford University Press, 2018, fourth edition.

M. McCarthy, F. O’Dell, “English Vocabulary in Use”, advanced, 2017, third edition.

M. Vince, “Advanced Language Practice”, Macmillan, 2020, 5th edition.

E-lektorat na platformie e-learningowej: „Kurs wspamagający lektorat 21: C1+ II. rok 21/22 https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=596

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego.

Zakres tematów:

1. Powtórzenie i rozszerzenie słownictwa z zakresu tematyki filmowej; dyskusja na temat preferencji związanych z filmem w oparciu o tekst „Happy ending, at all cost”; rozwijanie umiejętności stosowania trybu łączącego (subjunctive mood).

2. Doskonalenie budowania wypowiedzi pisemnej: zasady redagowania recenzji – styl, struktura, leksyka.

3. Rozwijanie leksyki z zakresu „relacje” w oparciu o fragmenty poezji; przypomnienie rodzajów, znaczenia i zastosowania w tekście wyrażeń okolicznikowych (np. „confusingly, vaguely”) oraz kolokacji typu „przysłówek-przymiotnik (np. „fundamentally different”).

4. Dyskutowanie na temat dalekich podróży w oparciu o tekst „Classic journeys”; rozwijanie leksyki z zakresu tematu (zastosowanie zwrotów frazeologicznych na bazie przymiotnika (np. „a dense forest, a rambling farmhouse”).

5. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej: opowiadanie anegdoty – z zastosowaniem struktur językowych mających na celu skupienie uwagi słuchającego (np. „things like that”, mowa zależna).

6. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Great Expectations”).

7. Rozwijanie umiejętności rozumienia zdań złożonych w oparciu o tekst „Review: Discover your 100 Most Important Life Choices”. Poszerzenie słownictwa z zakresu wyrażeń idiomatycznych nawiązujących do tematyki wyborów i decyzji warunkujących komfort naszego życia.

8. Dyskusja na temat najważniejszych czynników warunkujących nasze decyzje z zastosowaniem wybranych pozytywnych i negatywnych konotacji (np. childish-youthful, riots-protests).

9. Powtórzenie i poszerzenie leksyki dotyczącej sposobów czytania książek (np. flick through, dip into, plough through). Wypowiadanie się na temat zalet i wad czytania książek w formie drukowanej i elektronicznej (e-booków). Formułowanie opinii o preferencjach czytelniczych z zastosowaniem wyrażeń przyimkowych (np. be conducive to, no justification in).

10. Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „A wolf at my back door” stanowiący punkt wyjściowy do dyskusji o dzikiej przyrodzie i jej ochronie.

11.Poszerzanie zakresu słownictwa funkcjonalnego wykorzystywanego do wyrażania i uzasadniania opinii, przekonań oraz niedowierzania (np. Why shouldn’t it be any difference with …, I’d be surprised if that was..) na podstawie nagrania dyskusji osób wyrażających opinię o artykule.

12. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Decisions”); wypowiadanie się na temat własnych najważniejszych decyzji życiowych.

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych.

Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje

i ćwiczy formy ustne i pisemne (abstrakt).

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Zaliczenie:

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe i 1 kompetencyjny),

2) za przygotowany abstrakt z obejrzanego materiału,

3) z innych form pracy własnej studenta, tj. praca na platformie e-learningowej) (średnia ocen).

4) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: za realizację sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe).

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) i 2) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) i 2) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Nazwisko egzaminatora: mgr Joanna Jakubiec-Bontko

Uwagi:

4. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)