Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 148
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Bogdan Moczko
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Eales, F. Oakes, S. Speakout Advanced Plus. 2018, Pearson Education Limited

Literatura uzupełniająca:

Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press.

Vince, M. 2009. Macmillan English Grammar in Context-advanced. Macmillan

Thomas, B. J. 1995. Advanced Vocabulary &Idiom. Harlow: Longman.

Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams:

http://tiny.cc/gapysz

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika Speakout Advanced Plus (Pearson):

1. Kino – dyskusja o ulubionych filmach, słownictwo związane z kinematografią. Praktyczne wykorzystywania struktury gramatycznej trybu łączącego – subjunctive.

2. Wyrażanie emocji – słownictwo związane ze związkami międzyludzkimi. Dyskusja o poezji z wykorzystaniem przykładowych tekstów poetów anglojęzycznych. Przysłówki oraz wyrażenia przysłówkowe.

3. Streszczanie wydarzeń - dyskusja o podróżach, opowiadanie anegdot, praktyczne wykorzystanie mowy zależnej.

4. Listening comprehension w oparciu o fragment serialu będącego adaptacją powieści Charlesa Dickensa „Wielkie nadzieje”. Dyskusja: Moja ulubiona historia.

5. Życiowe wybory – reading comprehension, idiomy związane z tematyką tekstu. Zagadnienie gramatyczne – zdania złożone.

6. Jak czytasz? – listening comprehension, słownictwo związane z czytaniem. Dyskusja o tym co i jak czytamy. Wyrażenie przyimkowe.

7. Natura i zwierzęta – reading comprehension. Dyskusja o ekologii, polowaniach, ogrodach zoologicznych i innych aspektach obecności zwierząt w naszym życiu. Wyrażania opinii.

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych.

Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje

i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, e-mail, post, udział w debacie, streszczenie)

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Zaliczenie:

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) z minimum 3 testów semestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny),

2) studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: za realizację sprofilowanego e-learningowego modułu edukacyjnego dla studentów PPiW (zaliczenie obowiązkowe).

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Nazwisko egzaminatora: dr Bogdan Moczko

Uwagi:

4. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)