Specjalistyczny język angielski I L [21-S3-IMSD-JA1.L]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Specjalistyczny język angielski I L [21-S3-IMSD-JA1.L] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 10:00
sala 001 Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
M. McCarthy, F. O’Deil Academic Vocabulary in Use 2nd Edition. CUP Cambridge 2016 A.Wallwork English for Academic Research: Writing Exericses. Springer New York 2013 S.Geershan Present yourself 2nd Edition CUP Cambridge 2014 J.Guse Communicative Activities for EAP CUP Cambridge 2011 Own materials, web sources |
Zakres tematów: |
Developing communicative competence in scientific contexts: Presenting the scope of research and scientific interests Presenting the subject matter of doctoral theses Describing the work of a researcher Discussing the technological aspects of research Talking about possible problems and potential risks Participating in conferences and seminaries Functioning in the scientific communities Specialist language practice: Reading and listening practice (Ted talks, articles, presentations) Lexis development and vocabulary practice Developing speaking skills (discussions, asking and responding questions) Academic writing practice: Removing redundancy Replacing words with prepositions, adverbs, verbs Deleting unnecessary link words Avoiding redundancy in introductory phrases and references to figures, tables etc Rewriting long sentences Reducing length (outlines, literature reviews, methods descriptions, conclusions) |
Metody dydaktyczne: |
A blend of methods including Communicative Approach to Language Learning, Task-Based Learning, Flipped Classroom, blended learning |
Metody i kryteria oceniania: |
Continuous assessment based on active participation in classes, mid-year test, own study. Marking criteria as adopted in the University of Silesia |
Uwagi: |
Online classes on MS Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.