Fakultet 1- Storyline w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej W3-PE-EWP1-S2-FA1
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Fakultet 1- Storyline w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej W3-PE-EWP1-S2-FA1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Wendreńska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://- | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Chowaniak Jolanta (2012), Storyline — metoda stymulująca procesy poznawcze dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W: K.Gąsiorek, I.Paśko (red.) Poznanie świata w edukacji dziecka, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E. (2004), Warsztat opiekuna - wychowawcy młodszych dzieci. T.6", PEKW GAJA, Zielona Góra. Kaczyńska M. (2014), Jaś i Małgosia - czyli jak pracować metodą Storyline. „Bliżej Przedszkola”. https://blizejprzedszkola.pl/jas-i-malgosia-czyli-jak-pracowac-metoda-storyline,2,3928.html#opis Kosek A., Kowalska M. (2018), Storyline — metoda wyzwalająca aktywność poznawczą dzieci w wieku przedszkolnym. „Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych” T.71. http://journals.pan.pl/dlibra/journal/95032 Skoczylas J. (2017), Pracuj z dziećmi metodą storyline. „Wychowanie w Przedszkolu” nr 30. https://www.wychowaniewprzedszkolu.com.pl/artykul/pracuj-z-dziecmi-metoda-storyline Skołożyńska K., Wojczynska A., (2020): "Poszukiwacze ukrytych skarbów" jako przykład zastosowania metody Storyline w przedszkolu. "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce: Kwartalnik dla Nauczycieli" Vol. 15, nr 2. Wendreńska I., (2009), O użyteczności metody opowieści wychowawczej w procesie kształtowania kompetencji autokreacyjnych i autoedukacyjnych uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. W: K.Krasoń, M.Łączyk (red.) Odkrywanie - wyjaśnianie rzeczywistości: perspektywa artystyczna i edukacyjna. Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek, Katowice. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Omówienie tematyki oraz organizacji pracy podczas zajęć, zasad i kryteriów zaliczenia, metod oceniania wiedzy i umiejętności studentów. 2-3. Zespołowa analiza wybranych scenariuszy. 4-6. "Podróż do Fantazjolandii" - realizacja zajęć w warunkach symulowanych. Analiza i ocena projektu. 7-8.Tworzenie zespołowych projektów zajęć z wykorzystaniem jednego z rodzajów metody storyline dla dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym. 9-14. Prezentacja zespołowych projektów - mikronauczanie. 15. Repetytorium. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody asymilacji wiedzy, metody uczenia się we współpracy, storyline, mikronauczanie realizowane w ramach kształcenia zdalnego na MS Teams. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen 4 form aktywności studentów: 1) Dokonanie zespołowej, krytycznej oceny przedstawionego scenariusza; Kryteria oceny: - rzetelność analizy (max. 3 pkt.); - trafność uwag (max. 3 pkt.); - wskazanie inspirujących walorów scenariusza i/lub możliwości dostosowania go do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym (max. 3 pkt.); Standardy punktowe i odpowiadające im oceny: 8,5 - 9,0 pkt. - bdb 7,5 - 8,0 pkt. - +db 6,5 - 7,0 pkt. - db 5,5 - 6,0 pkt. - + dost 4,5 - 5,0 pkt. - dost 2) opracowanie projektu zajęć z wykorzystaniem metody storyline z wykorzystaniem wybranej baśni lub legendy i jego realizację w warunkach symulowanych, przygotowanie środków dydaktycznych niezbędnych do realizacji projektu. Za każdy komponent, tj. - adekwatność projektu zajęć - trafność doboru treści, środków dydaktycznych do potrzeb i możliwości adresata, - zgodność projektu (scenariusz, realizacja) z syntaksą zajęć; - estetykę, trwałość środków, możliwość bezpiecznego użytkowania; - umiejętność instruktażu, - ocenę prowadzonych zajęć przez inne grupy i samoocenę (średnia wszystkich ocen); studenci otrzymują max. 2 pkt. Standardy punktowe i odpowiadające im oceny: 9,5 - 10,0 pkt. bdb 8,5 - 9,0 pkt. +db 7,5 - 8,0 pkt. db 6,5 - 7,0 pkt. +dost 5,5 - 6,0 pkt. dost 3) Aktywność podczas zajęć - udział w dyskusji grupowej dotyczącej omawianych treści programowych oraz analizy projektów zajęć prezentowanych przez poszczególne zespoły. Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość wniesionej do dyskusji wiedzy. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście obecności za pomocą plusów. W zależności od stopnia trudności realizowanych zadań student może otrzymać 1-2 plusy. Na ostatnich ćwiczeniach prowadząca zajęcia podsumowuje uzyskane przez każdego studenta plusy (wartość maksymalną na skali wyznaczają studenci najbardziej aktywni). 4) Samoocena - przygotowanie do zajęć, udział w dyskusjach problemowych (max. 3 pkt.), zaangażowanie w prace zespołowe - analiza scenariusza, opracowanie i realizacja projektu zespołowego (max. 3 pkt.), realizacja efektów kształcenia w ramach przedmiotu - mocne strony, obszary do dalszej pracy (max. 3 pkt.). Standardy punktowe i odpowiadające im oceny: 8,5 - 9,0 pkt. - bdb 7,5 - 8,0 pkt. - +db 6,5 - 7,0 pkt. - db 5,5 - 6,0 pkt. - + dost 4,5 - 5,0 pkt. - dost Na podstawie oceny uzyskanej z aktywności (ilość plusów), samooceny dokonanej przez studentów oraz oceny z pozostałych metod weryfikacji, prowadzący wystawia ocenę końcową z ćwiczeń. Nieterminowa realizacja zadań może skutkować obniżeniem oceny o 0,5 stopnia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.