Fakultet 2- Tutoring jako forma edukacji spersonalizowanej [W3-PE-EWP1-S2-FA5]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet 2- Tutoring jako forma edukacji spersonalizowanej [W3-PE-EWP1-S2-FA5] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Christ | ||||||||||||||||||
Literatura: |
B. Master, Edukacja spersonalizowana. Tutoring, coaching, metoring, edukacja domowa, BEMASTER, Katowice 2019. M. Panońko, B. Karpińska-Musiał, Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków, Wolter Kluwer, Warszawa 2018. S. Krzychała, Nauczyciel – tutor, Impuls, Kraków 2018. P. Nita (red.), Poradnik tutora szkolnego, Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do tutoringu – rozważania definicyjne, rodzaje tutoringu, tutoring przedszkolny i wczesnoszkolny, literatura 2. Organizacja procesu i spotkań w edukacji spersonalizowanej 3. Zawiązywanie relacji rozwojowej w tutoringu 4. Kontrakt w procesie edukacji spersonalizowanej 5. Praca z celem w tutoringu 6. Tutoring – praca projektowa na opisach indywidualnych przypadków |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące; zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę modułu składa się aktywy udział w zajęciach, projekt spotkań tworzony w odniesieniu do bohaterów książki "Wielka księga supermocy" (S. Isern, R. Bonilla) – analiza indywidualnych przypadków |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.