Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium specjalizacyjne DP-4: Prowadzenie szkoleń i spotkań W3-PD-S2-SS-DP4-PSS
semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium specjalizacyjne DP-4: Prowadzenie szkoleń i spotkań W3-PD-S2-SS-DP4-PSS
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, poniedziałek (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala zajęcia zdalne
Bankowa 11 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2022-06-27 11:30 : 13:00 sala zajęcia zdalne
Bankowa 11
2022-07-04 11:30 : 13:00 sala zajęcia zdalne
Bankowa 11
2022-07-11 11:30 : 13:00 sala zajęcia zdalne
Bankowa 11
2022-07-18 11:30 : 13:00 sala zajęcia zdalne
Bankowa 11
2022-07-25 11:30 : 13:00 sala zajęcia zdalne
Bankowa 11
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 50
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Karolina Wojtasik
Literatura:

1. Marta Lewandowska, Projektowanie szkoleń i metodyka prowadzenia szkoleń. Materiały szkoleniowe, Warszawa 2009, PARP

2. Anna Kawalska, jak pracować metodami warsztatowymi z osobami dorosłymi? Przewodnik dla trenerów i trenerek, b.d.w, Centrum Cyfrowe

3. Mariola Szczypin, Jarosław Kordziński, Zofia Domaradzka-Grochowalska, Letnia Akademia SORE, b.d.w., ORE

4. Adrian Gamoń, Jak skutecznie prowadzić szkolenia i zajęcia online? Poradnik trenera i nauczyciela online, 2020, b.m.w.,

5. Piotr Henzler, Agnieszka Książek, Krzysztof Leończuk, Zadanie: spotkanie. Jak zorganizować i poprowadzić. Poradnik nie tylko dla osób pracujących w urzędach, Warszawa 2020, Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych

6. TRENERSKIE ICT. Podręcznik dla prowadzących szkolenia dla osób dorosłych, Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych (STOP)

Zakres tematów:

1. Elementy autoprezentacji - powtórzenie

1.1. jak mówić, żeby nas słuchano?

1.2. błędy prezentujących

1.3. wygląd zewnętrzny a jakość przekazu

1.4. co zrobić w przypadku „katastrofy”?

2. Dobra prezentacja w ppt

2.1. jak uatrakcyjnić przekaz?

2.2 jakich funkcjonalności ppt użyć?

2.3 najgorsze prezentacje jakie widział internet

2.4 przykłady poprawnych prezentacji

3. Podstawowe narzędzia w pracy szkoleniowca/prezentera

3.1. jak używać programu canva i do czego?

3.2. prezi jako alternetywa dla ppt

3.3. jak zrobić stronę www używając narzędzi googla? I po co?

3.4 kiedy stosować metodę odwróconej klasy?

3.5. czym jest marketing narracyjny (storytelling) i dlaczego uważa się go za skuteczne narzędzie podczas szkoleń i prezentacji?

4. Jak to robią inni – analiza materiałów

5. Jak zorganizować szkolenie?

5.1 wielkość grupy a jakość pracy

5.2. materiały dodatkowe

5.3. dobra agenda kluczem do sukcesu

5.4. angażowanie grupy i techniki komunikacyjne

5.5. niebezpieczeństwa i potencjalne problemy

5.6. styl wypowiedzi a jakość przekazu

5.7. jak skutecznie edukować dorosłych

6. Jak zorganizować spotkanie dla pracowników/spotkanie zespołu?

6.1. planowanie i informowanie o spotkaniu

6.2. przebieg i „podział ról”, zasady panujące podczas spotkania

6.3. moderator/facylitator/edukator

6.4. dyskusja a praca w grupach

Metody dydaktyczne:

- praca w grupach

- dyskusje

- debata oxfordzka

- analiza materiałów filmowych

- analiza anglojęzycznych tekstów

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa ustalana jest na podstawie ocen cząstkowych z 3 obligatoryjnych zadań (zajęcia nr 2, 3,4). Ocena końcowa nie jest średnią arytmetyczną uzyskanych ocen.

Uwagi:

4 semestr, PMiDP (stacjonarne II stopnia), zajęcia odbywają się na platformie Teams

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.