Seminarium specjalizacyjne DP-4: Prowadzenie szkoleń i spotkań [W3-PD-S2-SS-DP4-PSS]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium specjalizacyjne DP-4: Prowadzenie szkoleń i spotkań [W3-PD-S2-SS-DP4-PSS] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, poniedziałek (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 50 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Karolina Wojtasik |
Literatura: |
1. Marta Lewandowska, Projektowanie szkoleń i metodyka prowadzenia szkoleń. Materiały szkoleniowe, Warszawa 2009, PARP 2. Anna Kawalska, jak pracować metodami warsztatowymi z osobami dorosłymi? Przewodnik dla trenerów i trenerek, b.d.w, Centrum Cyfrowe 3. Mariola Szczypin, Jarosław Kordziński, Zofia Domaradzka-Grochowalska, Letnia Akademia SORE, b.d.w., ORE 4. Adrian Gamoń, Jak skutecznie prowadzić szkolenia i zajęcia online? Poradnik trenera i nauczyciela online, 2020, b.m.w., 5. Piotr Henzler, Agnieszka Książek, Krzysztof Leończuk, Zadanie: spotkanie. Jak zorganizować i poprowadzić. Poradnik nie tylko dla osób pracujących w urzędach, Warszawa 2020, Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych 6. TRENERSKIE ICT. Podręcznik dla prowadzących szkolenia dla osób dorosłych, Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych (STOP) |
Zakres tematów: |
1. Elementy autoprezentacji - powtórzenie 1.1. jak mówić, żeby nas słuchano? 1.2. błędy prezentujących 1.3. wygląd zewnętrzny a jakość przekazu 1.4. co zrobić w przypadku „katastrofy”? 2. Dobra prezentacja w ppt 2.1. jak uatrakcyjnić przekaz? 2.2 jakich funkcjonalności ppt użyć? 2.3 najgorsze prezentacje jakie widział internet 2.4 przykłady poprawnych prezentacji 3. Podstawowe narzędzia w pracy szkoleniowca/prezentera 3.1. jak używać programu canva i do czego? 3.2. prezi jako alternetywa dla ppt 3.3. jak zrobić stronę www używając narzędzi googla? I po co? 3.4 kiedy stosować metodę odwróconej klasy? 3.5. czym jest marketing narracyjny (storytelling) i dlaczego uważa się go za skuteczne narzędzie podczas szkoleń i prezentacji? 4. Jak to robią inni – analiza materiałów 5. Jak zorganizować szkolenie? 5.1 wielkość grupy a jakość pracy 5.2. materiały dodatkowe 5.3. dobra agenda kluczem do sukcesu 5.4. angażowanie grupy i techniki komunikacyjne 5.5. niebezpieczeństwa i potencjalne problemy 5.6. styl wypowiedzi a jakość przekazu 5.7. jak skutecznie edukować dorosłych 6. Jak zorganizować spotkanie dla pracowników/spotkanie zespołu? 6.1. planowanie i informowanie o spotkaniu 6.2. przebieg i „podział ról”, zasady panujące podczas spotkania 6.3. moderator/facylitator/edukator 6.4. dyskusja a praca w grupach |
Metody dydaktyczne: |
- praca w grupach - dyskusje - debata oxfordzka - analiza materiałów filmowych - analiza anglojęzycznych tekstów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa ustalana jest na podstawie ocen cząstkowych z 3 obligatoryjnych zadań (zajęcia nr 2, 3,4). Ocena końcowa nie jest średnią arytmetyczną uzyskanych ocen. |
Uwagi: |
4 semestr, PMiDP (stacjonarne II stopnia), zajęcia odbywają się na platformie Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.