Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne kierunki pedagogiczne [W3-PE-MJS4-PPIW-24] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne kierunki pedagogiczne [W3-PE-MJS4-PPIW-24]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 203
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Borowiec
Zakres tematów:

Tematyka zajęć

Edukacja refleksyjna. Istota edukacji refleksyjnej. Cel edukacji refleksyjnej. Wolność jako konieczna podstawa myślenia refleksyjności. Zasady edukacji refleksyjnej

Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji. Pragmatyzm, Idealizm, Realizm. Liberalizm a edukacja, Progresywizm a edukacja. Konserwatyzm a edukacja

Pedagogika międzykulturowa. Założenia i uwarunkowania, cele edukacji regionalnej i międzykulturowej

Podstawowe założenia pedagogiki krytycznej. Myślenie krytyczne. Istota pedagogiki emancypacyjnej. Opresja i zniewolenie –przesłanki i uwarunkowania emancypacji, proces emancypacji.

Edukacja dla zrównoważonego rozwoju. Filozoficzne aspekty zrównoważonego rozwoju. Idea ZR jako wyznacznik wartości i treści edukacji. Wykorzystywanie wiedzy

Pedagogika dialogu. Rodzaje dialogu. Cechy wychowania

Pedagogika altenatywna.

Metody dydaktyczne:

analiza przypadków,

dyskusja dydaktyczna,

ćwiczenia praktyczne,

metoda problemowa

Metody i kryteria oceniania:

Zasady zaliczenia przedmiotu:

obecność studentów na zajęciach,

bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach,

w oparciu o znajomość literatury, przygotowanie prac pisemnych

Student czyta zadane teksty.

1. Student przygotowuje prace pisemne zawierającą odpowiedzi na pytania stawiane przez prowadzącego po każdych zajęciach, które dotyczą zadanych tekstów.

Oceniana jakość wypracowanych zadań, oryginalność i wartość poznawcza tekstu i jakość formułowanych argumentów. Wymagane są przemyślane i rozbudowane odpowiedzi, staranie opracowane zadanie.

Na zajęciach student uczestniczy w problemowej dyskusji grupowej

2.Indywidualna praca zaliczeniowa na temat Porównanie relacji nauczyciela z uczniami w dwóch wybranych ujęciach pedagogiki

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)