Współczesne kierunki pedagogiczne [W3-PE-MJS4-PPIW-24]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Współczesne kierunki pedagogiczne [W3-PE-MJS4-PPIW-24] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Borowiec | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć Edukacja refleksyjna. Istota edukacji refleksyjnej. Cel edukacji refleksyjnej. Wolność jako konieczna podstawa myślenia refleksyjności. Zasady edukacji refleksyjnej Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji. Pragmatyzm, Idealizm, Realizm. Liberalizm a edukacja, Progresywizm a edukacja. Konserwatyzm a edukacja Pedagogika międzykulturowa. Założenia i uwarunkowania, cele edukacji regionalnej i międzykulturowej Podstawowe założenia pedagogiki krytycznej. Myślenie krytyczne. Istota pedagogiki emancypacyjnej. Opresja i zniewolenie –przesłanki i uwarunkowania emancypacji, proces emancypacji. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju. Filozoficzne aspekty zrównoważonego rozwoju. Idea ZR jako wyznacznik wartości i treści edukacji. Wykorzystywanie wiedzy Pedagogika dialogu. Rodzaje dialogu. Cechy wychowania Pedagogika altenatywna. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia praktyczne, metoda problemowa |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zasady zaliczenia przedmiotu: obecność studentów na zajęciach, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach, w oparciu o znajomość literatury, przygotowanie prac pisemnych Student czyta zadane teksty. 1. Student przygotowuje prace pisemne zawierającą odpowiedzi na pytania stawiane przez prowadzącego po każdych zajęciach, które dotyczą zadanych tekstów. Oceniana jakość wypracowanych zadań, oryginalność i wartość poznawcza tekstu i jakość formułowanych argumentów. Wymagane są przemyślane i rozbudowane odpowiedzi, staranie opracowane zadanie. Na zajęciach student uczestniczy w problemowej dyskusji grupowej 2.Indywidualna praca zaliczeniowa na temat Porównanie relacji nauczyciela z uczniami w dwóch wybranych ujęciach pedagogiki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.