Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium 2 [W3-PC-MJS-PS4-17] semestr letni 2022/2023
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium 2 [W3-PC-MJS-PS4-17]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 17:15 - 18:45
(sala nieznana)
co drugi wtorek (nieparzyste), 19:00 - 20:30
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Widawska
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/88357/
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Babbie E., The Practice of Social Research, Cengage Learning, Boston 2021.

Cohen l., Manion L., Morrison K., Research Methods in Education, Routledge, New York 2018.

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

Creswell J.W., Designing and Conducting Mixed Methods Research, SAGE Publications, California 2018.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Barbour R., Badania fokusowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Bauman T., Praktyka badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.

Ciechowska M., Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków 2018.

Denzin N.K., Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013.

Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012.

Kvale S., Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Łaniec J.D., Elementy statystyki dla pedagogów, Olsztyn 1999.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003.

Palka S., Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

Rzeźnicka-Krups J., Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (red.), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.

Yin R.K., Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.

Zakres tematów:

Funkcjonowanie społeczne osób z niepełnosprawnościami.

Wykluczanie społeczne osób z niepełnosprawnościami.

Pełnienie ról społecznych przez osoby z niepełnosprawnościami.

Dorosłość osób z niepełnosprawnością.

Pedagog specjalny i nauczyciel wspomagający.

Edukacja włączająca uczniów z niepełnosprawnościami.

Poglądy studentów na temat edukacji włączającej.

Poglądy studentów na temat działań inkluzyjnych na rzecz osób z niepełnosprawnościami.

1. Wybór tematyki pracy magisterskiej zgodnej ze specjalnością: pedagogika specjalna, oraz sformułowanie jej tytułu.

2. Zapoznanie się z procedurą postępowania badawczego.

3. Sposoby korzystania ze specjalistycznej literatury, np. źródeł naukowych, zawartości czasopism pedagogicznych.

4. Zasady przygotowania rozdziału teoretycznego pracy magisterskiej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, rozmowa, analiza treści, wykład, konsultacje z osobami uczestniczącymi w seminarium.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega udział w seminarium i udział w dyskusji. Ocenie podlegają postępy w przygotowywaniu pracy. Przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej, określenie założeń metodologicznych badań własnych. Analiza literatury – prac zwartych i artykułów z czasopism naukowych. Ukończony rozdział teoretyczny stanowi podstawę zaliczenia drugiego semestru seminarium.

Uwagi:

Dodatkowe informacje na stronie kursu: https://informator.us.edu.pl/modules/88338/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)