Moduł Seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP1-S2-1]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Moduł Seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP1-S2-1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Maliszewski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M.P. Markowski: Dyskurs i pragnienie. W: R. Barthes: Fragmenty dyskursu miłosnego. Warszawa 1999. U. Eco: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007, s. 23-31 (Czym jest praca dyplomowa i do czego służy). L. Witkowski: Szkolnictwo wyższe jako szkodnictwo niższe etycznie i kulturowo. Memoriał w sprawie patologii dydaktycznych na studiach pedagogicznych w zakresie statusu prac licencjackich. W: L. Witkowski: Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na Księgę jubileuszową. Toruń 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium: • Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania); • Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia); • Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania); • Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja seminaryjna, prace pisemne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. aktywny udział w seminarium (obecność, dyskusje, zadania) 2. szkic projektu badań – wstępnie: temat, przedmiot, problem, przegląd literatury |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/108411/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.