Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł Seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP1-S2-1] semestr zimowy 2022/2023
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł Seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP1-S2-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Maliszewski
Literatura:

M.P. Markowski: Dyskurs i pragnienie. W: R. Barthes: Fragmenty dyskursu miłosnego. Warszawa 1999.

U. Eco: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007, s. 23-31 (Czym jest praca dyplomowa i do czego służy).

L. Witkowski: Szkolnictwo wyższe jako szkodnictwo niższe etycznie i kulturowo. Memoriał w sprawie patologii dydaktycznych na studiach pedagogicznych w zakresie statusu prac licencjackich. W: L. Witkowski: Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na Księgę jubileuszową. Toruń 2009.

Zakres tematów:

Problematyka seminarium:

• Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania);

• Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia);

• Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania);

• Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze).

Metody dydaktyczne:

dyskusja seminaryjna, prace pisemne

Metody i kryteria oceniania:

1. aktywny udział w seminarium (obecność, dyskusje, zadania)

2. szkic projektu badań – wstępnie: temat, przedmiot, problem, przegląd literatury

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/108411/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)