Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-TX-S1PNJ1-JP-1]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 6
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-TX-S1PNJ1-JP-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala 2,22 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 17 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Łysień |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abbf848b120cc47f59c9849c9dee4c04c%40thread.tacv2/conversations?groupId=807e6d3e-df06-4940-a179-46b3bf998c03&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311 |
Literatura: |
Brown, K., & Hood, S. (2003). Writing matters: Writing skills and strategies for students of English (12. print). Cambridge Univ. Press. Casagrande, J. (2014). The best punctuation book, period: A comprehensive guide for every writer, editor, student, and businessperson (First Edition). Ten Speed Press. Chandler, A. (1970). The rationale of rhetoric: A developmental text in composition. Crews, F. C., Schor, S., & Hennessy, M. (1993). The Borzoi handbook for writers (3rd ed). McGraw-Hill. Duigu, G. (2003). Essay writing for English tests. Academic English Press. Evans, V. (Ed.). (2002). Successful Writing Proficiency (New ed). Express Publ. Imhoof, M., & Hudson, H. (1975). From paragraph to essay: Developing composition writing. Longman. Langan, J. (2009). Exploring writing: Sentences and paragraphs (2nd ed). McGraw-Hill. Langan, J. (2011). College writing skills (8th ed). McGraw-Hill. Lester, M. (2013). English articles and determiners up close. Spatt, B. (2011). Writing from sources (8th ed). Bedford/St. Martin’s. Straus, J., Kaufman, L., & Stern, T. (2014). The blue book of grammar and punctuation: An easy-to-use guide with clear rules, real-world examples, and reproducible quizzes (Eleventh edition). Jossey-Bass, A Wiley Brand. Wiener, H. S. (1987). Creating compositions. McGraw-Hill. Zemach, D. E., & Rumisek, L. A. (2008). Academic writing from paragraph to essay (4. [print.]). Macmillan. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do przedmiotu, zasady oceniania prac pisemnych. Rodzaje wypracowań. Technika burzy mózgów. 2. Struktura tekstów pisanych: myśl przewodnia, teza, podział na akapity. Struktura spójnego akapitu: zdanie wprowadzające, logiczny związek zdań w akapicie ze zdaniem wprowadzającym, środki stylistyczne wykorzystywane do łączenia akapitów. 3. Akapit definiujący z wykorzystaniem egzemplifikacji. Streszczenia dłuższych wypowiedzi pisemnych. 4. Omówienie zasad pisowni oraz interpunkcji angielskiej (w odmianach: brytyjskiej i amerykańskiej) oraz ćwiczenia. 5. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – plan i struktura pracy. 6. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – ćwiczenia leksykalne. 7. Wypracowanie prezentujące opinię własną – plan i struktura pracy. 8. Wypracowanie prezentujące opinię własną – ćwiczenia leksykalne. 9. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – plan i struktura pracy. 10. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – ćwiczenia leksykalne. 11. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów. |
Metody dydaktyczne: |
- ćwiczenia pisemne przy zastosowaniu różnych rejestrów językowych; - ćwiczenia interpunkcyjne; - analiza tekstów pisemnych pod kątem stosowania struktur argumentacyjnych; - komponowanie krótkich tekstów pisemnych reprezentujących wybrane gatunki; - parafrazowanie fragmentów tekstu; - streszczanie dłuższych tekstów pisemnych Praca własna studenta: - przygotowanie prac pisemnych; - przygotowanie argumentacji, poszukiwanie i weryfikacja informacji; - praca nad wzbogaceniem słownictwa oraz umiejętnością stosowania różnorodnych struktur syntaktycznych; - lektura uzupełniająca. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obowiązkowa obecność na zajęciach. Dozwolone 2 nieobecności w ciągu semestru. Za każdą kolejną nieusprawiedliwioną nieobecność odejmowane jest pół oceny od oceny końcowej. 2. Systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie: - ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć; - przygotowania się studenta do zajęć; - wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć - prac domowych (pisemnych) wykonywanych w domu. Ocena z ćwiczeń wpisywana do indeksu stanowi średnią średniej ocen z prac pisemnych wykonywanych na zajęciach oraz prac domowych wykonywanych w domu. 3. Ocena prac pisemnych uwzględnia: - aspekt merytoryczny (dobór i trafność argumentacji; sposób przekazania argumentów); - aspekt językowy (poprawność językowa; bogactwo zastosowanych struktur). |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem koreańskim, 1k1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.