Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-TX-S1PNJ1-JP-1]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 7
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-TX-S1PNJ1-JP-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 2.17 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 26 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Łysień |
Literatura: |
Chandler, Alice. The Rationale of Rhetoric: A Developmental Text in Composition, 1970. Crews, Frederick and Sandra Schor. The Borzoi Handbook for Writers, 1984. Evans, Virginia Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing, 2000. Imhoof, Maurice and Hudson, Herman. From Paragraph to Essay, 1975 . Langan, John. College Writing Skills, McGraw-Hill International Edition, 2000. Spatt, Brenda, Writing from Sources, Bedford Books, 2010. Wiener, Harvey S. Creating Compositions. McGraw-Hill Higher Education, 2000. Zemach, Dorothy E. and Rumisek Lisa A. Academic Writing From Paragraph to Essay. Macmillan, 2005. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do przedmiotu, zasady oceniania prac pisemnych. Rodzaje wypracowań. Technika burzy mózgów. 2. Struktura tekstów pisanych: myśl przewodnia, teza, podział na akapity. Struktura spójnego akapitu: zdanie wprowadzające, logiczny związek zdań w akapicie ze zdaniem wprowadzającym, środki stylistyczne wykorzystywane do łączenia akapitów. 3. Akapit definiujący z wykorzystaniem egzemplifikacji. 4. Zasady interpunkcji angielskiej. Ćwiczenia 5. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – plan i struktura pracy. 6. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – ćwiczenia leksykalne. 7. Wypracowanie prezentujące opinię własną – plan i struktura pracy. 8. Wypracowanie prezentujące opinię własną – ćwiczenia leksykalne. 9. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – plan i struktura pracy. 10. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – ćwiczenia leksykalne. 11. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów. |
Metody dydaktyczne: |
Metody eksponujące Praca indywidualna, praca w parach, grupach Analiza tekstów z dyskusją Praca własna studentów Zajęcia prowadzone zdalnie lub stacjonarnie |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obowiązkowa obecność na zajęciach. Dozwolone 2 nieobecności w ciągu semestru. Za każdą kolejną nieusprawiedliwioną nieobecność odejmowane jest pół oceny od oceny końcowej. 2. Systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie: - ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć; - przygotowania się studenta do zajęć; - wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć - prac domowych (pisemnych) wykonywanych w domu. Ocena z ćwiczeń wpisywana do indeksu stanowi średnią średniej ocen z prac pisemnych wykonywanych na zajęciach oraz prac domowych wykonywanych w domu. 3. Ocena prac pisemnych uwzględnia: - aspekt merytoryczny (dobór i trafność argumentacji; sposób przekazania argumentów); - aspekt językowy (poprawność językowa; bogactwo zastosowanych struktur). |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem niemieckim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.