Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-TX-S1PNJ1-JP-1] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Język pisany 1 [W1-FA-TX-S1PNJ1-JP-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (parzyste), 13:45 - 15:15
sala 2.7
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
co druga środa (parzyste), 15:30 - 17:00
sala 2.7
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Łysień
Literatura:

Chandler, Alice. The Rationale of Rhetoric: A Developmental Text in Composition, 1970.

Crews, Frederick and Sandra Schor. The Borzoi Handbook for Writers, 1984.

Evans, Virginia Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing, 2000.

Imhoof, Maurice and Hudson, Herman. From Paragraph to Essay, 1975 .

Langan, John. College Writing Skills, McGraw-Hill International Edition, 2000.

Spatt, Brenda, Writing from Sources, Bedford Books, 2010.

Wiener, Harvey S. Creating Compositions. McGraw-Hill Higher Education, 2000.

Zemach, Dorothy E. and Rumisek Lisa A. Academic Writing From Paragraph to Essay. Macmillan, 2005.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do przedmiotu, zasady oceniania prac pisemnych. Rodzaje wypracowań. Technika burzy mózgów.

2. Struktura tekstów pisanych: myśl przewodnia, teza, podział na akapity. Struktura spójnego akapitu: zdanie wprowadzające, logiczny związek zdań w akapicie ze zdaniem wprowadzającym, środki stylistyczne wykorzystywane do łączenia akapitów.

3. Akapit definiujący z wykorzystaniem egzemplifikacji.

4. Zasady interpunkcji angielskiej. Ćwiczenia

5. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – plan i struktura pracy.

6. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – ćwiczenia leksykalne.

7. Wypracowanie prezentujące opinię własną – plan i struktura pracy.

8. Wypracowanie prezentujące opinię własną – ćwiczenia leksykalne.

9. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – plan i struktura pracy.

10. Wypracowanie przestawiające rozwiązania problemu – ćwiczenia leksykalne.

11. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów.

Metody dydaktyczne:

Metody eksponujące

Praca indywidualna, praca w parach, grupach

Analiza tekstów z dyskusją

Praca własna studentów

Zajęcia prowadzone zdalnie.

Metody i kryteria oceniania:

1. Obowiązkowa obecność na zajęciach. Dozwolone 2 nieobecności w ciągu semestru. Za każdą kolejną nieusprawiedliwioną nieobecność odejmowane jest pół oceny od oceny końcowej.

2. Systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie:

- ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć;

- przygotowania się studenta do zajęć;

- wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć

- prac domowych (pisemnych) wykonywanych w domu.

Ocena z ćwiczeń wpisywana do indeksu stanowi średnią średniej ocen z prac pisemnych wykonywanych na zajęciach oraz prac domowych wykonywanych w domu.

3. Ocena prac pisemnych uwzględnia:

- aspekt merytoryczny (dobór i trafność argumentacji; sposób przekazania argumentów);

- aspekt językowy (poprawność językowa; bogactwo zastosowanych struktur).

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem koreańskim, 1k2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)