Biografia w edukacji [W3-OWITP1-S2-15]
semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Biografia w edukacji [W3-OWITP1-S2-15] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 210 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 34 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 43 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Sulik | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Czerniawska O.: Szkice z andragogiki i gerontologii. Łódź 2007. 2. Demetrio D.: Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie. Kraków 2000. 3. Demetrio D.: Zabawa na tle życia. Gra autobiograficzna w edukacji dorosłych. Kraków 1999 4. Dominice P.: Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych. Łódź 2006. 5. Sujak E.Rozważania o ludzkim rozwoju. Kraków 1987. 6. Sulik M. : Historia życia jako żyjąca historia w świetle biografii osób w jesieni życia. . W: Seniorzy w rodzinie, instytucji i społeczeństwie. Wybrane zagadnienia współczesnej gerontologii. Red. A. Fabiś. Sosnowiec 2005. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Biografia w edukacji - uwarunkowania i konteksty. 2. Biograficzne motywy podejmowania wysiłku edukacyjnego. 3. Miłość i edukacja - duet (nie) doskonały . 4. Dydaktyka biograficzna - konteksty pedagogiczne. 5. Lekcja odwagi ...czyli o wybranych kategoriach humanistycznych w świetle wybranej literatury biograficznej. 6. Smaki i zaachy dzieciństwa - jako wehikuł pamięci - czyli o pegagogice pamięci. 7. Fotograficzna opowieść o upływie czasu. 8. Analiza wybranych projektów biograficznych - inspiraje do pracy opiekuńczo-wychowawczej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny, prezentacja, film, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Ocena umiejętności aktywnego uczestnictwa w dyskusji na zajęciach (plusy za aktywność). 2. Ocena współpracy w grupie podczas dyskusji oraz gry symulacyjnej (plusy za aktywność). 3.Ocena projektu biograficznego - "Biograficznej Mapy Życia" - zaliczenie na ocenę. Na ocenę końcową składają się poszczególne cząstkowe oceny: 1/3 oceny za aktywność oraz zaangażowanie na zajęciach 2/3 ocena z projektu zaliczeniowego |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.