Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biografia w edukacji [W3-OWITP1-S2-15] semestr letni 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Biografia w edukacji [W3-OWITP1-S2-15]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 210
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 34
Limit miejsc: 43
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Monika Sulik
Literatura:

1. Czerniawska O.: Szkice z andragogiki i gerontologii. Łódź 2007.

2. Demetrio D.: Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie. Kraków 2000.

3. Demetrio D.: Zabawa na tle życia. Gra autobiograficzna w edukacji dorosłych. Kraków 1999

4. Dominice P.: Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych. Łódź 2006.

5. Sujak E.Rozważania o ludzkim rozwoju. Kraków 1987.

6. Sulik M. : Historia życia jako żyjąca historia w świetle biografii osób w jesieni życia. . W: Seniorzy w rodzinie, instytucji i społeczeństwie. Wybrane zagadnienia współczesnej gerontologii. Red. A. Fabiś. Sosnowiec 2005.

Zakres tematów:

1. Biografia w edukacji - uwarunkowania i konteksty.

2. Biograficzne motywy podejmowania wysiłku edukacyjnego.

3. Miłość i edukacja - duet (nie) doskonały .

4. Dydaktyka biograficzna - konteksty pedagogiczne.

5. Lekcja odwagi ...czyli o wybranych kategoriach humanistycznych w świetle wybranej literatury biograficznej.

6. Smaki i zaachy dzieciństwa - jako wehikuł pamięci - czyli o pegagogice pamięci.

7. Fotograficzna opowieść o upływie czasu.

8. Analiza wybranych projektów biograficznych - inspiraje do pracy opiekuńczo-wychowawczej.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny,

prezentacja,

film,

Metody i kryteria oceniania:

1. Ocena umiejętności aktywnego uczestnictwa w dyskusji na zajęciach

(plusy za aktywność).

2. Ocena współpracy w grupie podczas dyskusji oraz gry symulacyjnej

(plusy za aktywność).

3.Ocena projektu biograficznego - "Biograficznej Mapy Życia" - zaliczenie na ocenę.

Na ocenę końcową składają się poszczególne cząstkowe oceny:

1/3 oceny za aktywność oraz zaangażowanie na zajęciach

2/3 ocena z projektu zaliczeniowego

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)