Moduł Seminaryjny 2 [W3-OWITP1-S2-13]
semestr letni 2022/2023
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Moduł Seminaryjny 2 [W3-OWITP1-S2-13] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:45 - 17:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Maliszewski | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/108412/ | ||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Angrosino: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010. 2. S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010. 3. T. Rapley: Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa 2010. 4. M. Banks: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa 2009. 5. G. Rose: Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa 2010. 6. P. Sztompka: Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa 2005. 7. R. Barbour: Badania fokusowe. Warszawa 2011. 8. K. Charmaz: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009. 9. G. Gibbs: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011. 10. D. Urbaniak-Zając, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium: • Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania); • Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia); • Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania); • Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze). |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Mikrowykłady wprowadzające w wybrane konteksty współczesnej metodologii. Prezentacja lektur metodologicznych. Dyskusja nad konspektami badań. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie: 1. aktywny udział w seminarium (obecność, dyskusje, zadania) 2. konspekt pracy badawczej: temat, przedmiot, problem główny, problemy szczegółowe, cele, metody, próba/materiał. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/108412/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.