Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł Seminaryjny 2 [W3-OWITP1-S2-13] semestr letni 2022/2023
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł Seminaryjny 2 [W3-OWITP1-S2-13]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Beata Ecler-Nocoń
Literatura:

Brzeziński J., Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Scholar 2008; ISBN 978-83-7383-296-1

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa, PWN 2007

Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa, PWN 2003

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls 2006

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa, PWN 2007

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice, „Śląsk” 2005

Zakres tematów:

- Pedagogika rodziny (postawy rodzicielskie i ich skutki, rodzina dysfunkcyjna wychowawczo, style wychowawcze w rodzinie i ich konsekwencje, relacje w rodzinie i ich znaczenie dla osobniczego życia)

- Proces wychowania(relacja wychowawca – wychowanek, cele wychowania we współczesnej rzeczywistości, metody wychowania , zasady wychowania, międzypokoleniowy przekaz wartości, wybrane nurty wychowania w kontekście zmian społecznych)

- Wychowanie w kontekście zmian społecznych (neofarmakologia a wychowanie, media a wychowanie, konsumpcjonizm a wychowanie, początek i koniec życia w kontekście wychowania

- Transformacje życia rodzinnego i jej konsekwencje społeczno-wychowawcze.

- Problemy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (rola pedagoga w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych w różnych ujęciach – żłobki, przedszkola, szkoła, ośrodki szkolno-wychowawcze i inne….)

Metody dydaktyczne:

Dyskusja,

Wykład,

Samodzielne studium literatury

Samodzielne pisanie fragmentów pracy

przygotowanie wskazanych fragmentów pracy dyplomowej,

Metody i kryteria oceniania:

zaangażowanie studentów

przygotowywanie kolejnych fragmentów pracy

udział w zajęciach

Uwagi:

brak uwag

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)