Moduł Seminaryjny 2 [W3-OWITP1-S2-13]
semestr letni 2022/2023
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Moduł Seminaryjny 2 [W3-OWITP1-S2-13] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 14 | ||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Ecler-Nocoń | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Brzeziński J., Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Scholar 2008; ISBN 978-83-7383-296-1 Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa, PWN 2007 Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa, PWN 2003 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls 2006 Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006 Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa, PWN 2007 Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006 Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001 Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice, „Śląsk” 2005 |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Pedagogika rodziny (postawy rodzicielskie i ich skutki, rodzina dysfunkcyjna wychowawczo, style wychowawcze w rodzinie i ich konsekwencje, relacje w rodzinie i ich znaczenie dla osobniczego życia) - Proces wychowania(relacja wychowawca – wychowanek, cele wychowania we współczesnej rzeczywistości, metody wychowania , zasady wychowania, międzypokoleniowy przekaz wartości, wybrane nurty wychowania w kontekście zmian społecznych) - Wychowanie w kontekście zmian społecznych (neofarmakologia a wychowanie, media a wychowanie, konsumpcjonizm a wychowanie, początek i koniec życia w kontekście wychowania - Transformacje życia rodzinnego i jej konsekwencje społeczno-wychowawcze. - Problemy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (rola pedagoga w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych w różnych ujęciach – żłobki, przedszkola, szkoła, ośrodki szkolno-wychowawcze i inne….) |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, Wykład, Samodzielne studium literatury Samodzielne pisanie fragmentów pracy przygotowanie wskazanych fragmentów pracy dyplomowej, |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
zaangażowanie studentów przygotowywanie kolejnych fragmentów pracy udział w zajęciach |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
brak uwag |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.