Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Propedeutyka psychologii pracy i organizacji [W3-PS-SM-PPPiO] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Propedeutyka psychologii pracy i organizacji [W3-PS-SM-PPPiO]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:45 - 15:15
sala 207
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mateusz Paliga
Literatura:

Adamiec, M., Kożusznik, B. (2000). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor-kreator-inspirator. Kraków: Wydawnictwo. Akade.

Carruthers, T.E. (2007). Role i metody. W: N. Chmiel (red.). Psychologia pracy i organizacji (s. 27-49). Gdańsk: GWP.

Hensel, P. (2011). Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy.Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Kowalczyk, E. (2014). Człowiek organizacja kariera. Siła psychologii stosowanej. Warszawa: Difin.

Linley, P.A., Joseph, S. (2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN.

Rudnicka, P. (2007). Praca i psychologia pracy a rozwój technologii informacyjnych. W: M. Górnik-Durose, B. Kożusznik (red.), Perspektywy psychologii pracy (s.103-120). Katowice: Wydawnictwo UŚ.

Stasiła-Sieradzka, M. (2010). Innowacje w zarządzaniu zasobami ludzkimi - historia i dzień dzisiejszy. Chowanna, 2(35), 145-162.

Urbanowicz, B. (2011). Wpływ teorii organizacji na przestrzeń biurową. Architekturae et Artibus, 4, 52-65.

Warr, P. (2007). Wykonanie pracy a starzenie się siły roboczej. W: N. Chmiel (red.). Psychologia pracy i organizacji (s. 439-457). Gdańsk: GWP.

Wybrane artykuły, studia przypadku i inne dodatkowe materiały, które będą udostępniane przy pomocy platformy e-learningowej w trakcie semestru.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Prezentacja specjalności psychologia pracy i organizacji.

2. Rola psychologa pracy i organizacji.

3. Kariera psychologa.

4. Środowisko pracy.

5. Narzędzia psychologii pracy i organizacji (1).

6. Narzędzia psychologii pracy i organizacji (2).

7. Nowe technologie i praca.

8. Pozytywna psychologia pracy.

9. Wyzwania psychologii pracy.

10. Procesy grupowe - zajęcia warsztatowe.

11. Praca w organizacji międzypokoleniowej.

12. Przedsiębiorczość i kariera.

13. Zajęcia ewaluacyjne.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja multimedialna, analiza studium przypadku, metody warsztatowe, praca w małych grupach, udział w kursie online.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z ćwiczeń: średnia arytmetyczna z ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie zajęć transponowana na ocenę końcową zgodnie z regulaminem studiów. Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia podczas konsultacji zgodnie z zasadami podanymi na pierwszym spotkaniu.

Prace pisemne oraz aktywności w trakcie ćwiczeń realizowane przez studentów dotyczą problemów, z jakimi spotyka się psycholog pracy i organizacji (np. problematyka diagnozy, interwencji i prewencji w obszarze środowiska pracy), uwzględniający zarówno aspekt merytoryczny, jak i etyczny analizowanego tematu.

Skala ocen dla poszczególnych zadań:

91 – 100% (5.0)

81 – 90% (4.5)

71 – 80% (4.0)

61 – 70% (3.5)

51 – 60% (3.0)

poniżej 50% (2.0)

5 (bdb) – znakomita wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych.

4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych.

4,0 (db) – dobra wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych.

3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych,

ale ze znacznymi niedociągnięciami.

3,0 (dst) – zadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych,

ale z licznymi błędami.

2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)