Propedeutyka psychologii pracy i organizacji [W3-PS-SM-PPPiO]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Propedeutyka psychologii pracy i organizacji [W3-PS-SM-PPPiO] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:45 - 15:15
sala 207 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 24 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Mateusz Paliga |
Literatura: |
Adamiec, M., Kożusznik, B. (2000). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor-kreator-inspirator. Kraków: Wydawnictwo. Akade. Carruthers, T.E. (2007). Role i metody. W: N. Chmiel (red.). Psychologia pracy i organizacji (s. 27-49). Gdańsk: GWP. Hensel, P. (2011). Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy.Gliwice: Wydawnictwo Helion. Kowalczyk, E. (2014). Człowiek organizacja kariera. Siła psychologii stosowanej. Warszawa: Difin. Linley, P.A., Joseph, S. (2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN. Rudnicka, P. (2007). Praca i psychologia pracy a rozwój technologii informacyjnych. W: M. Górnik-Durose, B. Kożusznik (red.), Perspektywy psychologii pracy (s.103-120). Katowice: Wydawnictwo UŚ. Stasiła-Sieradzka, M. (2010). Innowacje w zarządzaniu zasobami ludzkimi - historia i dzień dzisiejszy. Chowanna, 2(35), 145-162. Urbanowicz, B. (2011). Wpływ teorii organizacji na przestrzeń biurową. Architekturae et Artibus, 4, 52-65. Warr, P. (2007). Wykonanie pracy a starzenie się siły roboczej. W: N. Chmiel (red.). Psychologia pracy i organizacji (s. 439-457). Gdańsk: GWP. Wybrane artykuły, studia przypadku i inne dodatkowe materiały, które będą udostępniane przy pomocy platformy e-learningowej w trakcie semestru. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Prezentacja specjalności psychologia pracy i organizacji. 2. Rola psychologa pracy i organizacji. 3. Kariera psychologa. 4. Środowisko pracy. 5. Narzędzia psychologii pracy i organizacji (1). 6. Narzędzia psychologii pracy i organizacji (2). 7. Nowe technologie i praca. 8. Pozytywna psychologia pracy. 9. Wyzwania psychologii pracy. 10. Procesy grupowe - zajęcia warsztatowe. 11. Praca w organizacji międzypokoleniowej. 12. Przedsiębiorczość i kariera. 13. Zajęcia ewaluacyjne. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna, analiza studium przypadku, metody warsztatowe, praca w małych grupach, udział w kursie online. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z ćwiczeń: średnia arytmetyczna z ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie zajęć transponowana na ocenę końcową zgodnie z regulaminem studiów. Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia podczas konsultacji zgodnie z zasadami podanymi na pierwszym spotkaniu. Prace pisemne oraz aktywności w trakcie ćwiczeń realizowane przez studentów dotyczą problemów, z jakimi spotyka się psycholog pracy i organizacji (np. problematyka diagnozy, interwencji i prewencji w obszarze środowiska pracy), uwzględniający zarówno aspekt merytoryczny, jak i etyczny analizowanego tematu. Skala ocen dla poszczególnych zadań: 91 – 100% (5.0) 81 – 90% (4.5) 71 – 80% (4.0) 61 – 70% (3.5) 51 – 60% (3.0) poniżej 50% (2.0) 5 (bdb) – znakomita wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych. 4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych. 4,0 (db) – dobra wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych. 3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami. 3,0 (dst) – zadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami. 2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.