Dydaktyka ogólna [W3-PE-MJS-PPiW-DYDOG]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Dydaktyka ogólna [W3-PE-MJS-PPiW-DYDOG] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 206 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi piątek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala 206 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | 31 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Borowiec |
Literatura: |
H.Clifford: Edwards: Dyscyplina i kierowanie klasą. Warszawa 2006. R.Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2005. Sztuka nauczania. T.1 i 2. Red. K.Kruszewski. Warszawa 2004 i 2005. Pedagogika. Podręcznik akademicki. Red. Z.Kwieciński, B.Śliwerski. Warszawa 2003. J.Brophy: Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa 2002, r.4 i 8. G.Mietzel: Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002. Dydaktyka ogólna. Wyzwania a rzeczywistość. Red. K.Denek, F.Bereźnicki, J.Świrko-Pilipczuk. Szczecin 2001. D.Klus-Stańska, Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa 2018. Z.Włodarski, A.Hankała, Nauczanie i wychowanie jako stymulacja rozwoju człowieka. Warszawa – Kraków 2004. W.Żłobicki, Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją. Kraków 2002. J.Półturzycki, Dydaktyka dla nauczycieli. Płock 2002. Dydaktyka ogólna. Wyzwania a rzeczywistość. Red. K.Denek, F.Bereźnicki, J.Świrko-Pilipczuk. Szczecin 2001. F.Bereźnicki, Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001. K.Duraj-Nowakowa, Nauczyciel – kultura – osoba – zawód. Kielce 2000. G.D.Fenstermacher, J.F.Soltis, Style nauczania. Warszawa 2000. D.F.Walker, J.F.Soltis, Program i cele kształcenia. Warszawa 2000. Pedagogika szkolna. Materiały dla studentów przygotowujących się do wykonywania zawodu nauczyciela. Red. Danuta Krzyżyk i Bernadeta Niesporek-Szamburska przy współpracy Aleksandry Zok-Smoły, Wyd. UŚ, Katowice 2014. Dostęp: http://www.bkn.us.edu.pl/images/dokumenty/materialy_zrodlowe.pdf W.Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003 Wyd. Żak A.Frąckowiak.M. Gromadzka, J. Półturzycki. Samokształcenie w edukacji całożyciowej, Warszawa 2019. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.