Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania przedszkolnego [W3-PE-MJS-PPiW-MWP] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania przedszkolnego [W3-PE-MJS-PPiW-MWP]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 201
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi czwartek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 209
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 33
Limit miejsc: 31
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Hewilia Hetmańczyk
Literatura:

1. Bogdanowicz M., Kasica A., Ruch rozwijający dla wszystkich. Efektywność metody Weroniki Sherborne, Gdańsk 2003.

2. Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Warszawa 1999.

3. Chauvel D., Noret Ch., Zabawy relaksujące dla przedszkolaków, Warszawa 2000.

4. Gersie A., King L., Drama: tworzenie opowieści w edukacji i terapii, Warszawa 1999.

5. Gruszczyk-Kolczyńska E, Zielińska E., Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu, Kraków 2013.

6. Gruszczyk-Kolczyńska E., Starsze przedszkolaki, Kraków 2014.

7. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej, Kraków 2011.

8. Guillaumond F., Nauka komunikowania się w grupie przedszkolnej, Warszawa 2000.

9. Jaczewski A., Rozwój fizyczny, [w:] A. Jaczewski, red.: Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, Warszawa 2001.

10. Kasacova B., Edukacja dzieci w wieku przedszkolny, Katowice 2007.

11. Klim-Klimaszewska A., Trzylatek w przedszkolu: gotowość dziecka trzyletniego do podjęcia edukacji przedszkolnej, Warszawa 2010.

12. Klim-Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu: wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010.

13. Pankowska K., Pedagogika dramy. Teoria i praktyka, Warszawa 2000.

14. Preffer S., Zrozumieć świat uczuć. Ćwiczenia rozwijające kompetencję emocjonalną, Kielce 2008.

Zakres tematów:

1. Propozycja zajęć adaptacyjnych dla 3-latków.

2. Przykładowe zajęcia przygotowujące do zawarcia umowy grupowej.

3. Przykładowe zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku 3-4 lat.

4. Przykładowe zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku 5-6 lat.

5. Zajęcia relaksacyjno-odprężające dla przedszkolaków. Przykłady ćwiczeń, metod.

6. Zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - na czym polega ta metoda, przykładowe ćwiczenia.

7. Przykładowe zajęcia integracyjne dla przedszkolaków – propozycje ćwiczeń.

8. Przykładowe zajęcia dramowe dla dzieci w wieku przedszkolnym – na czym polega ta technika, przykładowe ćwiczenia.

9. Metody badania procesu gotowości szkolnej. Próba zbadania gotowości szkolnej wybranego dziecka.

10. Profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym – przykładowe ćwiczenia.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja referatu - weryfikacja przedstawionego referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń.

Kolokwium zaliczeniowe.

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/93483/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)