Metodyka wychowania przedszkolnego [W3-PE-MJS-PPiW-MWP]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Metodyka wychowania przedszkolnego [W3-PE-MJS-PPiW-MWP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 209 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 111 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Hewilia Hetmańczyk |
Literatura: |
1. Bogdanowicz M., Kasica A., Ruch rozwijający dla wszystkich. Efektywność metody Weroniki Sherborne, Gdańsk 2003. 2. Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Warszawa 1999. 3. Chauvel D., Noret Ch., Zabawy relaksujące dla przedszkolaków, Warszawa 2000. 4. Gersie A., King L., Drama: tworzenie opowieści w edukacji i terapii, Warszawa 1999. 5. Gruszczyk-Kolczyńska E, Zielińska E., Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu, Kraków 2013. 6. Gruszczyk-Kolczyńska E., Starsze przedszkolaki, Kraków 2014. 7. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej, Kraków 2011. 8. Guillaumond F., Nauka komunikowania się w grupie przedszkolnej, Warszawa 2000. 9. Jaczewski A., Rozwój fizyczny, [w:] A. Jaczewski, red.: Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, Warszawa 2001. 10. Kasacova B., Edukacja dzieci w wieku przedszkolny, Katowice 2007. 11. Klim-Klimaszewska A., Trzylatek w przedszkolu: gotowość dziecka trzyletniego do podjęcia edukacji przedszkolnej, Warszawa 2010. 12. Klim-Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu: wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010. 13. Pankowska K., Pedagogika dramy. Teoria i praktyka, Warszawa 2000. 14. Preffer S., Zrozumieć świat uczuć. Ćwiczenia rozwijające kompetencję emocjonalną, Kielce 2008. |
Zakres tematów: |
1. Propozycja zajęć adaptacyjnych dla 3-latków. 2. Przykładowe zajęcia przygotowujące do zawarcia umowy grupowej. 3. Przykładowe zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku 3-4 lat. 4. Przykładowe zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku 5-6 lat. 5. Zajęcia relaksacyjno-odprężające dla przedszkolaków. Przykłady ćwiczeń, metod. 6. Zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - na czym polega ta metoda, przykładowe ćwiczenia. 7. Przykładowe zajęcia integracyjne dla przedszkolaków – propozycje ćwiczeń. 8. Przykładowe zajęcia dramowe dla dzieci w wieku przedszkolnym – na czym polega ta technika, przykładowe ćwiczenia. 9. Metody badania procesu gotowości szkolnej. Próba zbadania gotowości szkolnej wybranego dziecka. 10. Profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym – przykładowe ćwiczenia. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja referatu - weryfikacja przedstawionego referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń. Kolokwium zaliczeniowe. |
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/93483/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.