Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia [W3-AR5-S1-4]
semestr zimowy 2022/2023
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia [W3-AR5-S1-4] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
co druga środa (nieparzyste), 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Hyla, Aleksandra Pyrzyk-Kuta | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Gładyszewska-Cylulko J., Wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych poprze wizualizację i inne techniki arteterapii, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2007 Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2014 Karolak W., Rysunek w arteterapii, WSHE, Łódź 2005 Karolak W., Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019 Krasoń K., Konieczna-Nowak-L., Sztuka - Terapia - Poznanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016 Łoza B, Chmielnicka-Plaskota A., Arteterapia: teoria, praktyka, projekty, część 1. Teoria, Difin, Warszawa 2014 ( ogólnie 4 tomy) Łoza B., Chmielnicka-Plaskota A., Rudowski T. (red.), Arteterapia. Od teorii do terapii. Podręcznik przedmiotu, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2013 Malchiodi C.A., Arteterapia. Podręcznik, przekł. E. Bochenek, Harmonia Universalis, Gdańsk 2014 Opala-Wnuk K., Sztuka, która pomaga dzieciom, Wydawnictwo Feeria, Łódź 2009 Oster G. D., Gould P., Rysunek w psychoterapii, Wydawnictwo GWP. Gdańsk 2007 Pikała A., Sasin M., Arteterapia. Scenariusze zajęć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016 Szafrańska K., Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spektrum autyzmu (ASD), Wydawnictwo WiR, Kraków 2016 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Uczestnicy sami proponują tematy zajęć, dbając o adekwatność podejmowanego tematu do wieku uczestników. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda warsztatowa i obserwacja uczestniczaca. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się: - przygotowanie i realizacja autorskiego konspektu sesji arteterapeutycznej albo w oparciu o terapie ekspresyjne wraz ze wskazaniem celów terapeutycznych i adekwatnością treści dla grupy adresatów, - sporządzenie i złożenie karty oceny praktyk obejmującej pisemną refleksję, uwagi i poczynione obserwacje wynikające z przeprowadzenia własnych zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/106558/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.