Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia [W3-AR5-S1-4] semestr zimowy 2022/2023
Praktyka, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia [W3-AR5-S1-4]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Hyla, Aleksandra Pyrzyk-Kuta
Literatura:

Gładyszewska-Cylulko J., Wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych poprze wizualizację i inne techniki arteterapii, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2007

Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2014

Karolak W., Rysunek w arteterapii, WSHE, Łódź 2005

Karolak W., Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019

Krasoń K., Konieczna-Nowak-L., Sztuka - Terapia - Poznanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016

Łoza B, Chmielnicka-Plaskota A., Arteterapia: teoria, praktyka, projekty, część 1. Teoria, Difin, Warszawa 2014 ( ogólnie 4 tomy)

Łoza B., Chmielnicka-Plaskota A., Rudowski T. (red.), Arteterapia. Od teorii do terapii. Podręcznik przedmiotu, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2013

Malchiodi C.A., Arteterapia. Podręcznik, przekł. E. Bochenek, Harmonia Universalis, Gdańsk 2014

Opala-Wnuk K., Sztuka, która pomaga dzieciom, Wydawnictwo Feeria, Łódź 2009

Oster G. D., Gould P., Rysunek w psychoterapii, Wydawnictwo GWP. Gdańsk 2007

Pikała A., Sasin M., Arteterapia. Scenariusze zajęć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016

Szafrańska K., Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spektrum autyzmu (ASD), Wydawnictwo WiR, Kraków 2016

Zakres tematów:

Uczestnicy sami proponują tematy zajęć, dbając o adekwatność podejmowanego tematu do wieku uczestników.

Metody dydaktyczne:

Metoda warsztatowa i obserwacja uczestniczaca.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się:

- przygotowanie i realizacja autorskiego konspektu sesji arteterapeutycznej albo w oparciu o terapie ekspresyjne wraz ze wskazaniem celów terapeutycznych i adekwatnością treści dla grupy adresatów,

- sporządzenie i złożenie karty oceny praktyk obejmującej pisemną refleksję, uwagi i poczynione obserwacje wynikające z przeprowadzenia własnych zajęć.

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/106558/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)