Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacje w pracy z dzieckiem [W3-PE-EWP-S2-1.3] semestr zimowy 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Innowacje w pracy z dzieckiem [W3-PE-EWP-S2-1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:45 - 15:15
sala AULA
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 61
Limit miejsc: 64
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Watoła
Literatura:

B. Przyborowska, Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.

G. Petty, Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2010.

M. Ledzińska, Ewa Czerniawska, Psychologia nauczania – ujęcie poznawcze. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

M.B. Kielar, Integralna wizja Kena Wilbera i jej zastosowanie w edukacji, Wydaw. APS w Warszawie, Warszawa 2012.

Young Digital Planet, Coś się dzieje w edukacji. Widzisz to? Księga trendów w edukacji 2013/14.

L. Witkowski, Niewidzialne środowisko, Impuls, Kraków 2014.

K. Robinson, L. Aronica, Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację, tłum., Aleksander Baj, Wydawnictwo Element, Gliwice 2015.

A. Baum, J. Łukasiewicz-Wieleba, J. Wiśniewska, I. Konieczna, Innowacyjne wspieranie rozwoju uczniów. Projekt Edukacja przez szachy w szkole, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.

J. Bałachowicz, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, A. Witkowska-Tomaszewska, Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.

D. Klus-Stańska, Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2018.

K. Robinson, L. Aronica, Uchwycić żywioł. O tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko, tłum., Aleksander Baj, Wydawnictwo Element, Gliwice 2017.

M. Pomianowska, M. Stańczyk, O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji, Wolters Kluwer Polska S.A., Warszawa 2017.

K. Robinson, L. Aronica, Ty, Twoje Dziecko i Szkoła. Znajdź drogę do najlepszej edukacji, tłum., Dorota Pomadowska, Wydawnictwo Element, Gliwice 2018.

M. Buk-Cegiełka, Elementy dydaktyki akademickiej. Metoda projektów w kształceniu studentów pedagogiki wczesnoszkolnej, Wydawnictwo KUL, Lublin 2018.

M.S. Szymański, O metodzie projektów. Z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.

D. Siemieniecka, Metoda projektów w budowie i realizacji systemu kształcenia studentów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.

Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Karol Kowalczuk (red.), Edukacja w dialogu i perspektywie. Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019.

Zakres tematów:

1. Organizacja zajęć. Zagadnienia wstępne dotyczące działalności innowacyjnej w edukacji.

2. Projekt w edukacji; przestrzenie wykorzystywane w tworzeniu projektów.

3. Rola innowacji we współczesnym świecie - wyzwania dla edukacji.

4. Pedagogika innowacyjności – nowe podejście do działań innowacyjnych w edukacji.

5. Innowacje i zmiany: ocenianie w pracy nauczyciela.

6. Personalizacja i jej znaczenie w edukacji.

7. Podstawy prawne działań innowacyjnych w edukacji.

8. Współczesna przestrzeń edukacyjna - przykłady rozwiązań innowacyjnych (sztuczna inteligencja/ technologie w edukacji).

Metody dydaktyczne:

Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, felietonu, filmu, wykład zdalny. Dyskusja, ćwiczenia praktyczne, praca z tekstem, metoda projektu, wybrane metody problemowe (elementy metod sytuacyjnej i symulacyjnej)

Zajęcia są prowadzone również z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość; metoda projektu, metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

1. Aktywność podczas zajęć - zabieranie głosu w dyskusji merytorycznej, zaangażowanie w aktywności proponowane w czasie ćwiczeń. Aktywność realizowana w małych zespołach, parach.

2. Przygotowanie do zajęć (znajomość wskazanej literatury, posiadanie umówionych na dane zajęcia akcesoriów) i aktywny udział w ćwiczeniach,

3. Projekt - opracowanie i przedstawienie wybranego zagadnienia jako propozycji innowacji lub programu autorskiego, upowszechnienie wśród uczestników grupy.

Uwagi:

POWER - uwzględniono treści dotyczące realizowanego projektu Power - PUNO, Londyn.

POWER - uwzględniono treści dotyczące realizowanego projektu Power -Analiza i interpretacja innowacyjnych praktyk pedagogicznych: Plan daltoński.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)