Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN3-PPIW-1]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN3-PPIW-1] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 15:30 - 17:00
sala 112 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 38 | ||||||||
Limit miejsc: | 38 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Hewilia Hetmańczyk | ||||||||
Literatura: |
1. Bielski J., Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego, Kraków 2005. 2. Buchfelder A., Podręcznik pierwszej pomocy, Kraków 2003. 3. Dolężych B., Łaszczyca P., Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny, Toruń 2000. 4. Bondarowicz M., Staniszewski T., Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa 2000. 5. Bamczynowska-Fic J., Właściwości ćwiczeń fizycznych ich systematyka i metodyka, Warszawa 1998. 6. Kronnenberg M., Rytmika, Warszawa 2000. 7. Sulisz S., Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2000. 8. Strzyżewski S., Proces wychowania w kulturze fizycznej, Katowice 1999. 9. Woynarowska B., Edukacja zdrowotna, Warszawa 2007. 10. Tuzinek S., Zarys postępowania korekcyjnego, Warszawa 2006. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Turystyka i rekreacja - podstawowe pojęcia, cele, zadania, klasyfikacja. 2. Zajęcia praktyczne jako zorganizowanie czasu wolnego dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. 3. Opracowanie i prezentacja scenariuszy 1-dniowej pieszej wycieczki po dowolnie wybranej okolicy. 4. Relacja z przeprowadzonej wycieczki przeznaczonej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, praktyczna realizacja treści ćwiczeń. |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Konstruowanie scenariuszy wycieczek przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów kl. I-III szkoły podstawowej. Praktyczna prezentacja przez studentów wybranych zadań ruchowych z zachowaniem indywidualizacji i bezpieczeństwa ich realizacji. |
||||||||
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/97095/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.