Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do pedagogiki [W3-PE-OG-N1-WDP] semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wprowadzenie do pedagogiki [W3-PE-OG-N1-WDP]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 15:15
sala 203
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 31
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Maliszewska
Literatura:

1. Witkowski L., Wstęp do problemu fenomenologii czytania [w:] Idem, Między pedagogiką, filozofią i kulturą, Warszawa 2007.

2. Hessen S., Pedagog [w:] Idem, Pisma pomniejsze, Warszawa 1997.

3. Mysłakowski Z., Pedagogika, jej metody i miejsce w systemie nauk

[w:] Encyklopedia wychowania, t. 1: Wychowanie, [red.] S. Łempicki i in., Warszawa 1933.

4. Hessen S., Ideał swobodnego wychowania [w:] Idem, Podstawy pedagogiki, Warszawa 1997.

5. Fromm E., Ucieczka od wolności, Warszawa 1999.

6. Kołakowski L., O tożsamości zbiorowej [w:] Moje słuszne poglądy na wszystko, Kraków 1999.

7. Malicka M., Ja to znaczy kto? Rzecz o osobowej tożsamości i wychowaniu, Warszawa 1996.

Zakres tematów:

1.Edukacja jako sztuka lektury

2. Pedagogika jako nauka

3. Sytuacja wychowawcza.

4. Edukacja wobec wolności i przymusu

5. Tożsamość i wychowanie.

Metody dydaktyczne:

metody problemowe, analiza tekstu, dyskusja, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń z przedmiotu jest aktywna obecność na wszystkich zajęciach (zaległy materiał zaliczany jest w formie ustnej w czasie dyżurów) oraz ocena pozytywna z końcowego kolokwium.

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/84236/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)