Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP3-S1-17] semestr zimowy 2022/2023
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP3-S1-17]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Kitlińska-Król
Literatura:

Brzeziński J., Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Scholar 2008; ​

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa, PWN 2007

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls 2006

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa, PWN 2007

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice, „Śląsk” 2005

Zakres tematów:

- Pedagogika rodziny (postawy rodzicielskie, metody wychowawcze i ich skutki, rodzina dysfunkcyjna wychowawczo, style wychowawcze w rodzinie i ich konsekwencje, relacje w rodzinie)

- Proces wychowania(relacja wychowawca – wychowanek, cele wychowania we współczesnej rzeczywistości, metody wychowania , zasady wychowania, międzypokoleniowy przekaz wartości w kontekście zmian społecznych)

- Wychowanie w kontekście zmian społecznych

- Transformacje życia rodzinnego i jej konsekwencje społeczno-wychowawcze.

- Problemy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (rola pedagoga w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych – żłobki, przedszkola, szkoła, ośrodki szkolno-wychowawcze i inne….)

Obszary i formy terapii pedagogicznej

Bibliografia do danego zakresu tematycznego

Umiejetność konstruowania naukowego tekstu,

Wybór tematu pracy,

Określenie procedury badawczej,

Przygotowanie poszczególnych części pracy

Metody dydaktyczne:

Dyskusja,

Wykład,

Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu

Samodzielne pisanie pracy

Metody i kryteria oceniania:

Student oddaje promotorowi gotową pracę dyplomową. Ocena wynika z oszacowania wartości czterech jej części: 1. Rozdziału teoretycznego (jakość merytoryczna), 2. Rozdziału metodologicznego (poprawność), 3. Rozdziału empirycznego (poprawność organizacji badań, właściwe wnioskowanie oraz formułowanie autorskich interpretacji pozyskanych danych), 4. Formalny kształt pracy (przypisy, dyskurs naukowy, poprawność spisu treści, bibliografii, aneksu.

Zaliczanie poszczególnych części pracy - zgodnie z kryteriami przyjętymi w pisaniu pracy dyplomowej:

- Część teoretyczna

- Część metodologiczna

- realizacja badań

- Analiza badań

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)