Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP3-S1-17]
semestr zimowy 2022/2023
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-OWITP3-S1-17] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Kitlińska-Król |
Literatura: |
Brzeziński J., Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Scholar 2008; Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa, PWN 2007 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls 2006 Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006 Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa, PWN 2007 Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006 Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001 Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice, „Śląsk” 2005 |
Zakres tematów: |
- Pedagogika rodziny (postawy rodzicielskie, metody wychowawcze i ich skutki, rodzina dysfunkcyjna wychowawczo, style wychowawcze w rodzinie i ich konsekwencje, relacje w rodzinie) - Proces wychowania(relacja wychowawca – wychowanek, cele wychowania we współczesnej rzeczywistości, metody wychowania , zasady wychowania, międzypokoleniowy przekaz wartości w kontekście zmian społecznych) - Wychowanie w kontekście zmian społecznych - Transformacje życia rodzinnego i jej konsekwencje społeczno-wychowawcze. - Problemy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (rola pedagoga w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych – żłobki, przedszkola, szkoła, ośrodki szkolno-wychowawcze i inne….) Obszary i formy terapii pedagogicznej Bibliografia do danego zakresu tematycznego Umiejetność konstruowania naukowego tekstu, Wybór tematu pracy, Określenie procedury badawczej, Przygotowanie poszczególnych części pracy |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, Wykład, Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu Samodzielne pisanie pracy |
Metody i kryteria oceniania: |
Student oddaje promotorowi gotową pracę dyplomową. Ocena wynika z oszacowania wartości czterech jej części: 1. Rozdziału teoretycznego (jakość merytoryczna), 2. Rozdziału metodologicznego (poprawność), 3. Rozdziału empirycznego (poprawność organizacji badań, właściwe wnioskowanie oraz formułowanie autorskich interpretacji pozyskanych danych), 4. Formalny kształt pracy (przypisy, dyskurs naukowy, poprawność spisu treści, bibliografii, aneksu. Zaliczanie poszczególnych części pracy - zgodnie z kryteriami przyjętymi w pisaniu pracy dyplomowej: - Część teoretyczna - Część metodologiczna - realizacja badań - Analiza badań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.